اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

سامانه پربارش وارد بوشهر می‌شود/ اعلام وضعیت اضطراری در استان

استاندار بوشهر گفت: با ورود سامانه بارشی از امروز و شدت این سامانه در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری استان بوشهر در شرایط اضطراری قرار دارد.

سامانه پربارش وارد بوشهر می‌شود/ اعلام وضعیت اضطراری در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالکریم گراوند صبح یکشنبه در نشست اضطراری مدیریت بحران استان بوشهر اظهار داشت: همه مرخصی‌ها و مأموریت‌های مدیران استان بوشهر در هفته جاری لغو می‌شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه بر اساس اعلام هواشناسی مبنی بر ورود یک سامانه بارشی از امروز و شدت این سامانه در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری این استان در شرایط اضطراری قرار دارد تصریح کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی این سامانه در شمال استان گلستان و در جنوب استان بوشهر را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

گراوند اضافه کرد: فرمانداران که شهرستان‌های آن‌ها تحت تأثیر این سامانه قرار دارد با هدف پیشگیری از وقوع هر حادثه‌ای تا پیش از ظهر امروز نسبت به تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه راهداری و حمل‌ و نقل در کنار پلیس‌راه نسبت به کنترل و بازگشایی راه‌ها اقدام و مسیرهایی نیز که احتمال آب‌گرفتگی دارد، بسته شود گفت: در مناطقی که جاده‌های کوهستانی سابقه ریزش دارد کنترل شود و همچنین دریابانی از دریاروی شناورها جلوگیری کند.

استاندار بوشهر بر ضرورت آماده‌باش همه دستگاه‌های امدادی و سالن‌ها و اماکن سربسته و مردم در این استان تأکید کرد و اظهار داشت: همه شهرداران به ویژه در مناطق آبگیر استان پای کار باشند و با توجه به اینکه احتمال وقوع بارش‌های شدید و تگرگ است کشاورزان اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهند.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر نیز اظهار داشت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی بارش‌های به نسبت شدیدی از امروز تا روز چهارشنبه مناطق مختلف استان بوشهر به ویژه مناطق جنوبی، شمالی و مرکز استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

شدت بارندگی روی دریا زیاد است

فرج‌الله شکوهی پور با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها بارش‌ها تجمعی و شدت بارندگی روی دریا زیاد است گفت: انتظار می‌رود در مناطق جنوبی تا ۹۰ میلی‌متر و مناطق شمالی و مرکزی استان بوشهر بین ۷۰ تا ۸۰ میلی‌متر بارندگی داشته باشیم.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه تا اوایل روز چهارشنبه شدت بارندگی از شمال به مرکز کاهش می‌یابد اما همچنان در جنوب استان ادامه خواهد داشت خاطرنشان کرد: ماهیت این سامانه رگبار، رعدوبرق و تگرگ است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول