اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

میسیلدیم: ورزش زورخانه‌ای تنها رشته ورزشی با آداب اسلامی است/ پهلوانی، فرهنگی غنی دارد

مربی و ورزشکار رشته زورخانه‌ای از ترکیه گفت: ورزش زورخانه‌ای تنها رشته ورزشی است که با آداب اسلامی همراه است.

میسیلدیم: ورزش زورخانه‌ای تنها رشته ورزشی با آداب اسلامی است/ پهلوانی، فرهنگی غنی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس، پنجمین دوره آموزش مربیگری درجه C ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی طی روزهای 16 تا 21 آذرماه در آکادمی فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با حضور شرکت‌کنندگانی از کشورهای جمهوری آذربایجان، هندوستان، عراق، پاکستان، ترکیه، روسیه و بلاروس برگزار شد.

حسن باش میسیلدیم، مربی و ورزشکار رشته زورخانه‌ای از ترکیه در این خصوص اظهار داشت: خوشحالم در ایران حضور دارم، این رشته، رشته جوانی در ترکیه است و تازه دارد جای خودش را در کشور ما باز می‌کند. فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای فرهنگی غنی است و تلاش می‌کنیم این فرهنگ را در ترکیه هم ترویج دهیم تا مردم ترکیه نیز با فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی آشنا شوند.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم ورزش زورخانه‌ای تنها رشته ورزشی باشد که با آداب اسلامی همراه است؛ با توجه به اینکه ترکیه نیز کشوری مسلمان و با فرهنگ و آداب اسلامی است و جمعیت زیادی از مسلمانان را در خود جای داده است می‌تواند خاستگاه خوبی برای ترویج این رشته اصیل و فرهنگی باشد.

مربی و ورزشکار رشته زورخانه‌ای از ترکیه گفت: ترکیه از نظر فرهنگی نیز قرابت نزدیکی با ایران دارد که این موضوع می‌تواند کمک بیشتری به رشد سریع این رشته در کشور ما داشته باشد. تلاش می‌کنیم با کمک‌ها و حمایت‌های ایران و فدراسیون بین‌المللی این رشته را در ترکیه نیز گسترش و توسعه دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول