اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رایحه کتاب در روستاهای ری پیچید/ اتوبوس کافه کتاب سیار راه‌اندازی شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری گفت: کافه کتاب سیار به منظور ترویج کتابخوانی بین روستاییان و در راستای کسب عنوان پایتختی کتاب برای ری از روستای عمادآور آغاز شد.

رایحه کتاب در روستاهای ری پیچید/ اتوبوس کافه کتاب سیار راه‌اندازی شد

حسن صفوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در حاشیه برنامه کافه کتاب سیار روستای عمادآور ری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: اتوبوس کافه کتاب سیار با هدف ترویج کتاب خوانی به‌ صورت چرخشی در روستاهای بخش مرکزی راه‌اندازی شد.

وی افزود: اتوبوس کافه کتاب با بیش از یک هزار جلد کتاب از روستای عمادآور آغاز شد و با مضامین مختلف برای کودکان، نوجوانان و جوانان در بین روستاها حرکت می کند.

صفوی با اشاره به اینکه شهرری در چهار سال گذشته نامزد پایتخت کتاب بوده، گفت: با اقداماتی که امسال داشتیم مصر هستیم که امسال عنوان پایتختی کتاب به ری تعلق بگیرد.

رئیس اداره ارشاد شهرستان ری در خصوص اقدامات صورت گرفته بیان کرد: تاکنون 70 تفاهم ‌نامه با دهیاری ها امضا کرده ایم که 320 مصوبه داشته است و در راستای پایتختی کتاب ایران همه این مصوبات تا سال آینده اجرایی می‌شود‌.

وی در ادامه با اشاره به آسیب های اجتماعی جامعه، تصریح کرد: فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تا حد زیادی از بزه ها جلوگیری می کند و در جامعه ای که شهروندان آن اهل کتاب باشند کمتر شاهد بزهکاری و آسیب های اجتماعی هستیم.

صفوی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به قدمت تاریخی و فرهنگی شهرستان ری و درخشش دانشمندان و هنرمندان آن در سطح جهانی این شهرستان شایستگی کسب پایتخت کتاب را دارد و راه اندازی کافه کتاب سیار گوشه کوچکی از اقداماتی است که در راستای نزدیک شدن شهرری به عنوان «پایتختی کتاب ایران» است.

انتهای پیام/گ1/ث30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول