اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

«دنی آیِلو» هنرپیشه «کار درست را انجام بده» درگذشت

«دنی آیِلو» هنرپیشه‌ای که بخاطر بازی در فیلم‌های ماندگار «کار درست را انجام بده» و «ماه زده» به شهرت رسید، در 86 سالگی درگذشت.

«دنی آیِلو» هنرپیشه «کار درست را انجام بده» درگذشت

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، «دنی آیِلو» هنرپیشه نامزد اسکار که در فیلم‌های ماندگار هالیوودی در کنار «پل نیومن» «نیکولاس کِیج» و دیگر هنرپیشگان مطرح بازی کرده، پنج‌شنبه شب در ۸۶ سالگی درگذشت.

آیلو از اواسط دهه ۱۹۷۰ شروع به نقش‌آفرینی در فیلم‌های شاخص هالیوودی کرد و به طور مداوم و اغلب در نقش  پلیس، گانگستر و عضو دسته تبهکاران و دیگر افراد جنایی نیویورک بازی می‌کرد.

او نامزدی جایزه اسکار را برای بازی در فیلم «کار درست را انجام بده» فیلم موفق «اسپایک لی» در سال ۱۹۸۹ بدست آورد. آیِلو در این فیلم در نقش یک صاحب پیتزافروشی ظاهر می‌شود که درگیر یک تنش نژادی و محله‌ای پردردسر و خطرناک می‌شود.

بازی آیلو در فیلم «ماه زده» در سال ۱۹۸۷ در کنار «نیکولاس کِیج» تحسین منتقدین را برای وی به همراه داشت.

او در سال ۱۹۸۱ در فیلم «دژ آپاچی، برانکس» که «پل نیومن» در آن نقش اصلی را برعهده داشت، نقشی مکمل اما بسیار تاثیرگذار بازی کرد. 

«روزی روزگاری در آمریکا» «رُز ارغوانی قاهره» «روزگار رادیو» «نردبان یعقوب» «آماده پوشیدن» «دو روز در درّه» و «پدرخوانده: قسمت دوم» از جمله شاخص‌ترین فیلم‌هایی هستند که «دنی آیِلو» در آن‌ها خوش درخشیده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول