اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

هدف اصلی دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم، کارآفرینی و توسعه فناوری است

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آماده سازی نیروی انسانی برای اشتغال حرفه ای از اهداف اساسی دانشگاه ها خواهد بود.

هدف اصلی دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم، کارآفرینی و توسعه فناوری است

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، همایش فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با حضور روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و مدیران کل این معاونت در داشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برگزار شد.

 دهقانی فیروزآبادی در این همایش با تأکید بر لزوم عملیاتی کردن سیاست‌های معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: دانشگاه‌های نسل اول با رویکرد آموزشی به تربیت نیروهایی پرداختند که عمدتاً در ادارات و نهادهای مختلف مشغول به کار شدند. در نسل دوم نیز با رویکرد پژوهش و تحقیقات و با توسعه دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها، نیروهای متخصص جهت همکاری با صنایع تربیت شدند، اما در حال حاضر هدف اصلی دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم، کارآفرینی و توسعه فناوری است.

وی افزود: در حال حاضر، آماده سازی نیروی انسانی برای اشتغال حرفه‌ای و تربیت انسانها برای زندگی اجتماعی و ارتقای شخصیت آنها از اهداف اساسی دانشگاه‌ها خواهد بود.

معاون تحقیقات، فناوری ‌و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدا با پرورش نیروی دیوان سالار، نیاز مبرم ادارات و وزارتخانه‌ها در دو دهه اول پس از انقلاب به نیروهای تحصیل کرده اداری را برطرف ساخت و‌ در ادامه سیاست خود را با شروع دوران توسعه و سازندگی در کشور و نیاز به افراد تحصیل کرده‌ای که به تحقیق و پژوهش نیز آشنا باشند، به رویکرد پژوهش محوری و توسعه دوره‌های تحصیلات تکمیلی، تغییر داد.

 دهقانی فیروزآبادی‌ ادامه داد: در حال حاضر با توجه به تأکیدات رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و حمایت رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه، معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری به ایجاد و ساماندهی ساختارهای فناوری به منظور تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی به دانشگاهی با مسئولیت اجتماعی و نقش مؤثر در کارآفرینی و پیشرفت پرداخته است.

وی تأکید کرد: اهداف و رویکرد معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری، مبتنی بر یک تفکر نمادین و شیک نبوده، بلکه اهداف این معاونت نتیجه تفکر در احساس ضرورت برای پاسخگویی به نیازهای واقعی جامعه است، چرا که دانشگاه باید در حال حاضر، نیروی انسانی کارآفرین و خلاق تربیت کند.

دهقانی فیروزآبادی، در پایان با اشاره به آیین‌نامه بازار فناوری و سراهای نوآوری و تشریح خدمات صندوق خطرپذیر ستارگان و صندوق فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، از تصویب نهایی آیین نامه بازار فناوری و سراهای نوآوری‌ در جلسه هیأت امنای دانشگاه خبر داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول