به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، محمدرضا پورابراهیمی صبح امروز در دیدار با مدیرکل راهآهن کشور اظهار داشت: استان کرمان در حوزه حمل و نقل ریلی نیاز به اقدام جدی دارد، این استان با توجه به موقعیت جغرافیایی و مکانی که دارد، شاهراه حمل و نقل جنوب به شمال و شرق و غرب کشور و مسیرهای اصلی و فرعی است.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وضعیت خطوط ریلی استان کرمان اصلا قابل قبول نیست و بدترین وضعیت در مسیر زرند و بافق تا یزد دیده میشود که بعضا سرعت قطار در برخی مناطق به 30 کیلومتر میرسد و کیفیت قطار و سرعت در این منطقه مورد اعتراض مردم بوده است.
لزوم بازسازی خطوط ریلی در استان را یادآور شد و گفت: از سه سال قبل توافق شد بر اساس برنامه زمانبندی در مورد این مسئله اقدام شود و با وجود توافقات با وزیر راه وقت، اما حمایتهای لازم از طرف مجموعه راهآهن نداشتیم.
وی خاطرنشان کرد: اولین دغدغه ما بازسازی خطوط ریلی و بهبود شرایط حمل و نقل است. تسریع در عملیات اجرایی خط راهآهن کرمان سیرجان انتظار میرود و باید زودتر تعیینتکلیف شود.
پورابراهیمی بیان داشت: خطوط فرعی فولاد بوتیا خوشبختانه وصل شده که ظرفیت در حمل و نقل بومی است و خط ریلی جلالآباد هم به طول 44 کیلومتر ظرفیت دیگری است که باید عملیات اجرایی آن را آغاز کرد.
وی ارتقای کیفیت واگنهای مسافربری استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: دو خط جدید کرمان به مشهد و کرمان به تهران را لازم داریم.
پورابراهیمی لزوم حمایت دولت از بخش خصوصی برای کیفیتبخشی در خطوط ریلی استان را ذکر کرد و افزود: هر اندازه توسعه حمل و نقل ریلی داشته باشیم، صرفهجویی در سوختهای فسیلی دارد.
وی تأمین اعتبار برای ساختمان اداری جدید راهآهن کرمان را درخواست کرد و ابراز داشت: درخواست داریم که همزمان با اعتبارات در حوزههای ریلی برای ساختمان و ستاد و پرسنل هم تامین اعتباری شود.
پورابراهیمی متذکر شد: در ظرفیت بودجه آنچه در توان داریم در کنار راهآهن هستیم تا هرجا نیاز باشد کنار آنها باشیم.
انتهای پیام/3388/ب