اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نیازی به نام فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب

استان سمنان گرچه شرایط بهتری در حوزه عفاف و حجاب نسبت به بسیاری از مراکز استان‌های کشور دارد؛ اما همچنان نیازمند فرهنگ‌سازی در این زمینه است.

نیازی به نام فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب

خبرگزاری فارس سمنان- گروه فرهنگی: رعایت فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اسلامی امری بدیهی و از ملزومات تشکیل آن محسوب می‌شود؛ امری در مواد قانونی متعدد نیز مورد تأکید قرار گرفته و تعدی از آن حتی در بخش‌هایی «جرم» محسوب شده است.

اما نیم‌نگاهی به وضع امروز پوشش‌ها در شهرهای مختلف نشان می‌دهد که فرهنگ عفاف و حجاب تحت تأثیر القائات متعدد دستگاه‌های جنگ نرم دشمن و تهاجم فرهنگی گسترده علیه ایران اسلامی تا حدود زیادی دستخوش تلاطم شده است.

همه مسؤولان و دستگاه‌های فرهنگی که عمدتاً هم فعالیت‌های موازی در حوزه فرهنگ و جامعه انجام می‌دهند، امروز باید بسیج شوند تا اقدامات مؤثری در حوزه تقویت مبانی عفاف و حجاب رخ دهد.

استان سمنان گرچه شرایط بهتری در این زمینه نسبت به بسیاری از مراکز استان‌های کشور دارد؛ اما همچنان نیازمند فرهنگ‌سازی در حوزه عفاف و حجاب است.

استقبال خوب سمنانی‌ها از فرهنگ عفاف و حجاب

آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در همین زمینه می‌گوید: مردم ما ولایتمدار هستند و استقبال خوبی از فرهنگ عفاف و حجاب در تمام سال‌های گذشته از انقلاب اسلامی داشته‌اند.

وی ادامه داد: مردم استقبال خوبی از مروجان فرهنگ عفاف و حجاب خواهند داشت و حرمت این عزیزان را حفظ می‌کنند و خودشان هم عامل به این فرهنگ هستند.

حدود ۲۰ دستگاه موظف به پیگیری فرهنگ حجاب و عفاف هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه مردم استان سمنان همیشه در مسیر انقلاب اسلامی و تعالیم عالی اسلامی بوده‌اند، اضافه کرد: مردم سمنان باحجاب و عفاف هستند و اندک موارد موجود هم که در حوزه بدحجابی دیده می‌شود، باید رفع شود.

شاهچراغی با بیان اینکه مردم استان سمنان به سبب مجاورت با برادر امام رضا (ع) همواره خادمان زائران خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و به‌واسطه شرایط جغرافیایی خود خادمان حرم رضوی هستند، تصریح کرد: از جهات مختلف، نگه داشتن حرمت اجتماعی واجب است و به آن توجه می‌شود.

حافظان چادرهای فاطمی

حجت‌الاسلام سیدداوود احمدپناه، امام جمعه شهمیرزاد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با تأکید بر اینکه خواهران و بانوان باید حجاب فاطمی داشته باشند، تصریح کرد: همه باید حرمت چادر خاکی حضرت فاطمه زهرا (س) را نگه داشته و حجابشان را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه رفتار مردم در اجتماع باید بر اساس سیره حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) باشد، اظهار کرد: باید علوی و فاطمی رفتار کرد تا زندگی خوب و خوشی را زیر سایه ایمان و ارزش‌های اسلامی داشته باشیم.

آب به آسیاب دشمن

حجت‌الاسلام غلام‌حسین مهدوی‌نژاد، امام جمعه موقت سمنان هم با تأکید بر اینکه مشکلاتی در استان سمنان در مباحث فرهنگی داریم، تصریح کرد: رعایت فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه ما در شأن و حد و اندازه نظام جمهوری اسلامی نیست.

وی تصریح کرد: نظام اسلامی به‌عنوان الگویی در دنیا در جهت جاری‌سازی قوانین اسلام مطرح بوده و به همین خاطر توقع بیشتری داریم که خانم‌ها حجاب را رعایت کنند و طبیعتاً این رفتار امروز رعایت نمی‌شود.

در آموزه‌های دینی به این امر تحت عنوان حفظ شعائر الهی توصیه شده است

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه حدود ۲۰ دستگاه موظف به پیگیری فرهنگ حجاب و عفاف هستند، تصریح کرد: با کمال تأسف، بسیاری از این دستگاه‌ها بی‌تفاوت از کنار این قضیه رد می‌شوند و برخی هم عملاً آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و خلاف جهت مسیر عفاف و حجاب حرکت می‌کنند.

مهدوی‌نژاد با تأکید بر اینکه حمایت از عفاف و حجاب کار سختی نیست، اظهار کرد: با توجه به اینکه نظام جمهوری اسلامی ابرقدرت‌های جهان مثل آمریکا را به زانو درآورده و قدرت نظام را به رخ دشمنان کشیده است، باید بتوانیم با معضلات اجتماعی هم به‌خوبی برخورد کنیم.

در مسیر حفظ شعائر الله

حجت‌الاسلام عباس معصومی، امام جمعه رودیان هم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس می‌گوید: امیدواریم پاداش ائمه اطهار (ع) برای همه حافظان اسلام، شفاعتشان در روز قیامت باشد.

وی با تأکید بر اینکه عبارت فرهنگ فاطمی خیلی به‌جا و بامحتواست، تصریح کرد: برنامه‌های متنوعی باید در راستای پاسداشت این فرهنگ ارزشمند اجرایی شود؛ البته کارهایی هم صورت داده شده که طی سال‌های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است.

امام جمعه رودیان اضافه کرد: مردم از برکات معنوی حضور امام رضا (ع) در کشورشان بهره لازم را می‌برند و استقبال پرشور مردم را هم از فرهنگ فاطمی، علوی و رضوی شاهدیم.

بسیاری از این دستگاه‌ها بی‌تفاوت از کنار این قضیه رد می‌شوند و برخی هم عملاً آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و خلاف جهت مسیر عفاف و حجاب حرکت می‌کنند

معصومی با بیان اینکه ترویج فرهنگ فاطمی در حقیقت حرکت در مسیر حفظ شعائر الله است، تصریح کرد: در قرآن کریم آمده که شعائر الهی را حفظ کنید و اصل حج در واقع طواف دور خانه خداست که از زمان حضرت آدم (ع) به این طرف واجب بود و در زمان حضرت ابراهیم (ع) هم خداوند به صفا و مروه اشاره شد تا اصل کعبه حفظ شود؛ اما عفاف و حجاب همان زمان هم مطرح بود.

امام جمعه رودیان با تأکید بر اینکه برای حفظ دین و ارزش‌های دینی باید تلاش کرد، گفت: در آموزه‌های دینی به این امر تحت عنوان حفظ شعائر الهی توصیه شده است و مطالب مربوط به این حوزه را مایه تذکر و یادآوری، الگوگیری و الگوپذیری مردم می‌دانیم.

معصومی با اشاره به اینکه روزبه‌روز فرهنگ کرامت و ایثار، هم‌دوستی و انسان‌دوستی بین مردم تقویت می‌شود، تصریح کرد: فرهنگ فاطمی هم همواره رواج خواهد داشت و این کارها مورد تأیید دین و رهبران دینی خواهد بود.

انتهای پیام/۷۵۰۳۵/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول