اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

سازمان‌های جهانی و مجامع اسلامی به داد شیخ زکزاکی برسند

امام جمعه سردرود، به وضعیت شیخ زکزاکی که با وجود 40 ترکش در بدن به دستور دولت نیجریه در زندان به سر می‌برد، اشاره کرد و از تریبون نماز جمعه از سازمان‌های جهانی و مجامع اسلامی و بین‌المللی خواستار توجه به این موضوع و اقدام برای آزادی ایشان شد.

سازمان‌های جهانی و مجامع اسلامی به داد شیخ زکزاکی برسند

به گزارش خبرگزاری فارس از سردرود، حجت‌الاسلام جلیل جلیلی در خطبه اول نماز جمعه این هفته ضمن توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی، در ادامه سلسله مباحث هفته‌های پیشین به آثار اخروی احسان و نیکی فرزندان نسبت به والدین پرداخت و یکی از آثار نیکی به والدین را بخشش گناهان برشمرد و دومین اثر این حسنه را حج مقبول دانست.

امام جمعه سردرود افزود: طبق روایتی از پیامبر اکرم (ص)، نظر با محبت به پدر و مادر ثواب حج مقبول را در پی خواهد داشت، سومین نتیجه احسان به والدین هم عزت دنیا و آخرت می‌باشد که نصیب انسان خواهد شد.

خطیب جمعه سردرود در خطبه دوم نماز جمعه به مناسبت‌های هفته پیش رو پرداخت.

 وی، بیست و هفتم آذرماه روز وحدت حوزه و دانشگاه را به عموم حوزویان و دانشگاهیان تبریک گفت و این وحدت را از عوامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی توصیف و خاطرنشان کرد: در گام اول انقلاب، این همراهی و هماهنگی برکات فراوانی در نظام جمهوری اسلامی داشته است.

جلیلی اظهار داشت: در گام دوم نیز با توجه به تلاش و مانع تراشی‌های دشمنان خارجی و غربزده‌های روشنفکرنمای داخلی، وحدت و هماهنگی حوزه و دانشگاه از ضرورت بالایی برخوردار است.

خطیب جمعه سردرود در مطلب دوم به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: کلید انتخابات با ثبت‌نام کاندیداها زده شد. انتخابات در کشور ما از اول انقلاب نمود بارز مردم‌سالاری دینی بوده و تاثیر مستقیمی بر روند اداره کشور و آینده این مرز و بوم دارد.

وی افزود: مردم باید دقت کنند که در بحث انتخابات، آگاهانه و از روی معیارهای مناسب عمل کنند و وکیل و نماینده‌ای شایسته از جانب خود روانه مجلس نمایند.

جلیلی بیان داشت: دو نمونه از این معیارهای مهم عدم وابستگی و امید به بیگانگان همچنین وام‌دار نبودن به مراکز قدرت و ثروت می‌باشد. کما اینکه اگر کاندیدایی متصل به مراکز قدرت و ثروت باشد پس از اخذ رای از ملت نیز، نماینده همان مرکز ثروت خواهد بود، نه نماینده مردم.

وی ادامه: اگر می‌خواهیم اصلاحی در مملکت اتفاق بیفتد، باید خودمان پا پیش بگذاریم و انتخابی درست و صحیح انجام دهیم. اگر احیانا افراد مناسب را نمی‌شناسیم از افراد آگاه و کارشناس و عادل پرس و جو کنیم.

جلیلی در آخر خطبه به وضعیت شیخ زکزاکی که با وجود 40 ترکش در بدن به دستور دولت نیجریه در زندان به سر می‌برد، اشاره کرد و از تریبون نماز جمعه از سازمان‌های جهانی و مجامع اسلامی و بین‌المللی خواستار توجه به این موضوع و اقدام برای آزادی ایشان شد.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول