اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بررسی وضعیت موزه معدنی شمال کشور

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از جلسه وزارت علوم، دانشگاه شهید بهشتی، ایمیدرو و نماینده مجلس برای بررسی وضعیت موزه معدنی شمال کشور در هفته آینده خبر داد.

بررسی وضعیت موزه معدنی شمال کشور

عبدالله رضیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان سوادکوه و در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت موزه معدنی شمال کشور در شهرستان سوادکوه، گفت: اما و اگر‌هایی درباره راه‌اندازی موزه معدنی در کنیج‌کلای زیراب سوادکوه وجود دارد و لازم است تا دانشگاه شهید بهشتی که زمین احداث موزه معدنی در محوطه آن قرار دارد، همکاری بیشتری با شرکت البرز مرکزی برای اجرای طرح داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، افزود: همکاری دانشگاه شهید بهشتی برای موزه معدنی مناسب نیست و در جلسه‌ای که با رئیس ایمیدرو داشتم مقرر شد تا در هفته‌ آینده جلسه‌ای با وزیر علوم، رئیس ایمیدرو، رئیس دانشگاه شهید بهشتی و بنده انجام شود تا برای اجرایی‌شدن آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی از وجود منابع لازم در ایمیدرو برای احداث موزه معدنی شمال کشور در سوادکوه خبر داد و خاطر‌ نشان کرد: مکان مورد نظر برای احداث موزه معدنی در اختیار دانشگاه شهید بهشتی قرار دارد و دانشگاه به دلیل تغییر مدیریت‌ها و موانع دیگر، همکاری مناسبی برای اجرای طرح ندارد و لازم است به صورت جدی‌تری در این موضوع فعالیت و همکاری کند.

رضیان، احداث موزه معدنی را اتفاق بسیار خوب برای پیشرفت توصیف کرد و افزود: پیگیری و هماهنگی را ما انجام می‌دهیم و فرمانداری هم برای اجرای طرح کمک می‌کند.

نماینده قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی با بیان اینکه ظرفیت خوبی در مسیر محور سوادکوه وجود دارد و حجم تردد گردشگر بالاست و ظرفیت خوبی در سایر حوزه‌های گردشگری منطقه وجود دارد و برای بهره‌برداری از آن باید مطالعات لازم انجام شود، گفت: تلفیق گردشگری معدنی و سایر حوزه‌ها برای افزایش ظرفیت اشتغالزایی در احداث موزه معدنی سوادکوه مورد نظر است.

انتهای پیام/۸۶۰۱۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول