اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

نمایشگاه اختصاصی ایران در ازبکستان آغاز به کار کرد + تصاویر

نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران با حضور مقامات ارشد ایران و ازبکستان در شهر «تاشکند» آغاز به کار کرد.

نمایشگاه اختصاصی ایران در ازبکستان آغاز به کار کرد + تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، نمایشگاه تخصصی کالاهای جمهوری اسلامی ایران ساعتی قبل در محل «اینترنشنال هتل» شهر تاشکند با حضور «حمید زادبوم» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، «حمید نیرآبادی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان، «فرقت رحیم اف» معاون وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان، «بهادر عبدالله‌ اف» سفیر ازبکستان در ایران و محافل بازرگانی دو کشور آغاز به کار کرد.

در این نمایشگاه تخصصی نمایندگان بیش از 100 کارخانه جمهوری اسلامی ایران تولیدات خود را در معرض دید بازدید کنندگان قرار دادند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: روابط سیاسی و اشتراکات دینی و فرهنگی موجبات همکاری های مشترک در تمام زمینه های تجاری، اقتصادی، علمی، فنی، صنعتی، معدنی را فراهم آورد.

«زادبوم» افزود: برگزاری سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و بازرگانی دو کشور و در حاشیه آن برگزاری نمایشگاه تخصصی کالاهای ایران در تاشکند و همایش تجاری ازبکستان و ایران موید عزم و اراده دو کشور در توسعه و تحکیم هر چه بیشتر همکاری های اقتصادی، بازرگانی و صنعتی و سرمایه گذاری بلند مدت می باشد.   

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان اظهار داشت: طبیعی که همه توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه قابل نمایش نیست. ولی در حدی که دوستان از شرکت های فعال ایرانی در حوزه های مختلف از جمله مصالح ساختمانی، تجهیزات پزشکی، مواد غذایی، کشاورزی و شیمیایی در این نمایشگاه حضور دارند که بدون شک نشان دهنده توانمندی و علاقمندی آنها برای توسعه همکاری ها با ازبکستان است.

زادبوم خاطرنشان کرد: امیدواریم که این رویداد یک فرصت مغتنمی برای گسترش همکاری های متقابل بخش خصوصی دو کشور باشد. در دو سال اخیر همکاری های شرکت های ایران و ازبکستان بیش از پیش افزایش پیدا کرده است. این افزایش همکاری ها برای رشد حجم مبادلات بازرگانی دو کشور نیز تاثیر گذاشته است.

وی گفت: ما در سال های 2018 و 2019 جلو رفتیم و امیدواریم که در سال 2020 میلادی نیز بتوانیم با تلاش و کوشش دو کشور بخش خصوصی را باز هم رشد و توسعه دهیم. با توجه به اهمیت برگزاری این نمایشگاه ها در توسعه روابط ما هم از دولت و بخش خصوصی ازبکستان برای حضور در نمایشگاه های بین المللی اختصاصی جمهوری اسلامی ایران دعوت می کنیم و ما میزبان آنها خواهیم بود.  

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سخنان معاون وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان گفت: کمیسیون مشترک، نمایشگاه تخصصی و همایش تجاری مقدمه ی برای سفر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان خواهد بود. من اینجا از ریاست جمهوری ازبکستان برای توسعه روابط تشکر می کنم ضمن این که دو کشور خواهان برقراری روابط نزدیک بوده و رئیس جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک به ازبکستان سفر خواهد کرد.  

رحیم اف معاون وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان نیز در این مراسم گفت: نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش و تحکیم بیش از پیش همکاری های اقتصادی و بازرگانی دو کشور کمک می کند.

وی اظهار داشت: «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان برای گسترش بیش از پیش همکاری‌های متقابل با جمهوری اسلامی ایران توجه خاص دارد.

رحیم اف خاطرنشان کرد: هم اکنون حجم مبادلات بازرگانی ازبکستان و جمهوری اسلامی ایران در سطح 338 میلیون دلار قرار دارد  که نسبت به سال گذشته میلادی 132 درصد افزایش را نشان داده است.

معاون وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان تاکید کرد: امیدوارم که قراردادهای امضا شده در چارچوب نشست بازرگانی ازبکستان و ایران و نمایشگاه تخصصی کالاهای ایران زمینه را برای دیدارهای در سطح عالی بین دولت و مردم ما، تحکیم روابط نزدیک و دوستانه بین دو کشور فراهم  کند.   

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول