اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شروط جریان حکمت ملی برای پذیرش پیش‌نویس قانون انتخابات عراق

فراکسیون پارلمانی جریان حکمت ملی عراق، برای پذیرش قانون انتخابات جدید، سه شرط را طرح کرد که مهمترین آن، نامزدی انفرادی اشخاص در انتخابات پارلمانی آتی است.

شروط جریان حکمت ملی برای پذیرش پیش‌نویس قانون انتخابات عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فراکسیون پارلمانی جریان حکمت ملی به رهبری «عمار الحکیم»، امروز (چهارشنبه 11 دسامبر)، سه شرط برای موافقت با قانون انتخابات جدید کشور که قرار است در پارلمان تصویب شود، اعلام کرد.

به نوشته پایگاه خبری «السومریه»، «فالح الساری» رئیس این فراکسیون طی یک کنفرانس خبری گفت: فراکسیون حکمت بر موضع ثابت خود درباره قانون انتخابات پارلمان که در ادامه می‌آید؛ تاکید دارد.

۱- تقسیم هر استان به چند دایره انتخاباتی  با تعداد کرسی‌هایی اختصاصی به عبارت دیگر هر کرسی پارلمانی متعلق به یک دایره انتخاباتی باشد. این امر برای شهروندان و افراد مستقل در کشور، یک فرصت به شمار می‌رود.

۲- نامزدی کاملا فردی باشد و پیروز کسی است که صد در صد، بیشترین رأی را کسب کرده باشد.

۳- شمار اعضای پارلمان کاهش یابد و همان‌گونه که در پیش‌نویس قانون انتخابات آمده، باید بر اساس اصلاح قانون اساسی این امر محقق شود.

وی از کلیه گروه‌های سیاسی خواست تا مسئولیت خود را با حضور در نشست مهم امروز پارلمان برای تصویب قانون انتخابات، بپذیرند به ویژه که این امر با فراخوان مرجعیت عالی شیعیان و تظاهرات‌کنندگان حاضر در میدان‌های اعتراض همسو است و به منزله آماده شده برای انتخابات زودهنگام است.

قرار است پارلمان عراق، امروز (چهارشنبه 11 دسامبر)، نشستی را برای تصویب پیش‌نویس قانون انتخابات برگزار کند. پیشتر «سید عمار الحکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق، نقشه راهی را برای پاسخگویی به مطالبات معترضان ارائه کرده بود و خواستار تسریع روند انتخاب نخست‌وزیر مستقل و مقبول مردم، تشکیل دولت انتقالی به دور از دخالت‌های خارجی، تصویب قانون عادلانه انتخابات و تشکیل کمیساریای مستقل و سالم و تدارک برای برگزاری انتخابات زودهنگام شده بود.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول