اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آزادی 10 زندانی جرائم غیرعمد با کمک اوقاف

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان گفت: با کمک و همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ۱۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد و مالی زندان‌های استان زنجان آزاد شدند.

آزادی 10 زندانی جرائم غیرعمد با کمک اوقاف

علاءالدین کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: به کمک اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ۱۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد و مالی زندان‌های استان زنجان آزاد و به آغوش خانوده خود بازگشتند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان ضمن ابراز خرسندی از آزادی ۱۰ نفر از زندانیان جرائم مالی و غیر عمد که به کمک اداره کل اوقاف و امور خیریه انجام شد، گفت: گسترش فرهنگ بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و ظرفیت وقف و ترویج آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد و مالی از این محل می‌تواند نتایج چشمگیری در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها داشته باشد.

وی تصریح کرد: کل بدهی این زندانیان آزاد شده ۶۶۰ میلیون ریال بوده که این مبلغ با کمک ۳۰۰ میلیون ریالی اداره کل اوقاف و امور خیریه و پرداخت ۳۶۰ میلیون ریال از سوی ستاد دیه تأمین شد.

کریمی تلاش برای آزادی زندانیان نیازمند را امری خداپسندانه دانسته و بر گسترش فرهنگ جلب مشارکت مردمی برای آزادی زندانیان نیازمند توسط رسانه‌های جمعی تأکید کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان هم در این رابطه با اشاره به اینکه یکی از طرح‌های بسیار خوب اوقاف در کمک به نیازمندان بحث مشارکت در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد است، اظهار کرد: در این راستا طرح آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در زنجان اجرایی می‌شود.
حجت‌الاسلام مختار کرمی افزود: امروز افراد شریف بسیاری در جامعه وجود دارند که به علت شرایط اقتصادی و یا هر علت غیر عمد دیگری به زندان افتاده و به علت ناتوانی از پرداخت جریمه یا دیه مجبور به تحمل زندان هستند.

وی تصریح کرد: به دستور ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از عواید موقوفات زنجان بدهکار که ناتوانی مالیش در دادگاه ثابت شده بود، آزاد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در راستای انجام همین موضوع طی نیمه نخست امسال سه زندانی آزاد شدند، گفت: امروز نیز با کمک اوقاف یک زندانی جرائم غیرعمد و به علت تنگدستی آزاد شد.

وی با بیان اینکه بحث آزادسازی زندانیان از طریق بهره‌‌گیری از ظرفیت وقف به صورت مستمر ادامه خواهد داشت، افزود: هدف از این کار کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

به گزارش فارس، مرحله دوم آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز شده  و خیران می‌توانند در قالب این طرح  وجوهات خود را به شماره حساب بانک مسکن به شماره کارت ۸۰۰۱‌‌‏-۸۰۰۱‌‌‏-۲۳۱۳‌‌‏-۶۲۸۰ ‌‏و شماره حساب ۱۴۰۰۵۲۷۹۳۳۷ و شماره شبا IR۵۴۰۱۴۰۰۴۰۰۰۰۰۱۴۰۰۵۲۷۹۳۳۷ ‌‏به نام سازمان اوقاف و امور خیریه واریز کنند.

انتهای پیام/73005/ق40/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول