اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

افزایش تلاش احزاب راست‌گرا برای عبور از نتانیاهو

یک نشریه صهیونیستی از نشست خصوصی سران احزاب راست‌گرا خبر داده که برخی متحدان نخست‌وزیر کنونی رژیم صهیونیستی به دنبال عبور از وی هستند.

افزایش تلاش احزاب راست‌گرا برای عبور از نتانیاهو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نارضایتی اعضای حزب لیکود از رهبری «بنیامین نتانیاهو» همچنان رو به افزایش است و این بار یکی از سران ائتلاف احزاب راست‌گرا از احتمال یافتن جایگزین برای وی خبر داد.

به نوشته نشریه «اسرائیل هیوم» یکی از رهبران احزاب در ائتلاف راست طی جلسه‌ای خصوصی و محرمانه گفته اگر پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) امروز (چهارشنبه) منحل شود و برگزاری سومین انتخابات سراسری در سال جاری قطعی گردد، دیگر اثری از بلوک حزب‌های راست‌گرا در عرصه سیاسی اسرائیل نخواهد بود.

بر اساس این گزارش، وی درباره احتمال از بین رفتن ائتلاف راست‌گراها بعد از انتخابات جدید در فلسطین اشغالی اینگونه هشدار داد: «این [بلوک] زمانی کار درستی بود که انجام شد. کاری مهم در جلوگیری کردن از تشکیل کابینه چپ‌گرا [در اسرائیل] بود. اما در مرتبه بعدی، اتفاق نمی‌افتد. ما دیگر به عنوان یک بلوک که دیگر حرکت‌های سیاسی را منکوب می‌کرد، وجود نخواهیم داشت».

این چهره برجسته سیاسی در رژیم صهیونیستی، از لزوم کنار گذاشتن نتانیاهو از رهبری حزب لیکود و نخست‌وزیری این رژیم نیز صحبت کرد:‌ «اگر نتانیاهو نتواند کابینه‌ای تشکیل دهد، ما دوباره به دوران اتفاقاتی که در چند ماه اخیر افتاد، باز نخواهیم گشت. ما به دنبال دیگر گزینه‌ها و دیگر ادغام‌ها خواهیم بود».

به نوشته این نشریه، «نفتالی بنت» و «آیلت شاکد» به عنوان سران تشکیل‌دهنده حزب «راست جدید» امروز دیدار می‌کنند تا درباره اینکه با کدام احزاب بعد از انتخابات سوم در فلسطین اشغالی ائتلاف کنند، به جمع‌بندی برسند.

تلاش احزاب راست‌گرا برای عبور از نتانیاهو در حالی است که وی حتی در حزب خود، «لیکود» هم با مشکل مواجه شده و شماری از هم‌حزبی‌هایش ریاست وی را به چالش کشیده‌اند. نتانیاهو در حال حاضر با سه اتهام سنگین قضایی روبروست و در صورت از دست دادن قدرت ممکن است تحت تعقیب قرار گیرد.

از سوی دیگر، نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست)، در فاصله چند ساعت باقی مانده به پایان فرصت تشکیل کابینه، طرح انحلال بیست‌ودومین دوره کنست را تقدیم رئیس پارلمان کرده و تاریخ انتخابات جدید در فلسطین اشغالی دوم مارس ۲۰۲۰ (دوازدهم اسفند ۱۳۹۸) خواهد بود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول