اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

دانش‌آموزان را به سمت مهارت سوق می‌دهیم

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تفاهم‌نامه مشترک با وزارت آموزش و پرورش تهیه کرده‌ایم که از مقطع اول و دوم متوسطه الزاما تمام دانش‌آموزان را به سمت مهارت سوق دهیم.

دانش‌آموزان را به سمت مهارت سوق می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان علی اوسط‌هاشمی امروز در جلسه شورای عالی مهارت استان کرمان با اشاره به اینکه این شورا می‌تواند برای ما فرصت‌ساز باشد اما از انها استفاده نکردیم، اظهار داشت: این ایراد بر ما است که متاسفانه حتی اشتغال را  جاری کردن پول در جامعه تعریف کرده‌ایم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور عنوان کرد: باید یک نگاه بلندتری نسبت به اشتغال داشته باشیم در یک استانی مانند کرمان که  زیرساخت اقتصادی قوی دارد و استانی که سالانه 5 هزار میلیارد تومان در آن آورده سرمایه‌گذاری دارد و صنایع بزرگ آن در ایران زبانزد است جهشی باید به بحث مهارت و اشتغال فکر کند.

وی بیان داشت: از استاندار درخواست دارم سند مهارت در دستور کار  شورای عالی مهارت استان قرار گیرد تا همه شرکا در این زمینه با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان همکاری داشته باشند تا به اهداف آن دست یابند.

اوسط‌هاشمی افزود: سند مهارت را باید جامع ببینیم و خودباوری و خوداکتفایی و خودشناسی که همه چیز انباشت نشود تحت عنوان مطالبه استخدام از سوی حکومت که این انباشت خودش، بدبینی نسبت به حکومت می‌شود که نمی‌تواند این افراد را جذب کار اداری کند.

وی گفت: نوع کار را در کشور کاملا لوکس تعریف کردیم و نگاه توام با لوکس بودن به کار ما را به جایی نمی‌رساند و اگر سند توسعه استان ‌محصول آن شد در رفاه و رضایت موفق هستیم و تا زمانی که رفاه و رضایت در جامعه موج نزند نشان می‌دهد به آن مرحله از کارآمدی در مسیر خدمت و فضاسازی نرسیده‌ایم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه 300 هزار نفر از جمعیت استان کرمان اتباع افاغنه هستند، افزود: برای این افراد باید مهارت را در آنها ایحاد کنیم  که میل به خروج از کشور را داشته باشند زیرا هزاران فرصت شغلی شما را آنها در دست دارند لذا باید مهارت آنها را به  فرزندان خود یاد دهیم که جایگزین این افراد در بازار کار شوند.

اوسط هاشمی گفت: ما نیروی ماهر بیکار نخواهیم داشت و هیچ واحد صنعتی نیروی جذب نمی‌کند مگر با این باور که این نیرو می‌تواند گره از مشکلات واحدش را برطرف کند.

وی خاطرنشان کرد: نگاه مسئولانه و احساس موثر بودن را باید در جامعه گسترش دهیم و مهارت نقش پیشگیری و صیانت از سرمایه و امنیت را می‌تواند داشته باشد.

اوسط‌هاشمی عنوان کرد: از اول انقلاب تاکنون 5 هزار و ۴۰۰ استاندارد آموزشی را تدوین کرده‌ایم که تا پایان سال ۹۹ باید ۲ هزار  استاندارد آموزشی جدید، شغل جدید که با دانش و علاقه تناسب داشته باشد و کثرت و تنوع و منطبق با تحصیلات دانشگاهی به  بازار بیاورد. 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: تفاوت گواهینامه سازمان فنی و حرفه‌ای با دیگران در این است که گواهینامه ما قابل ترجمه است و در هر نقطه جهان فردی که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را دیده می‌تواند مشغول به کار شود.

وی افزود: تفاهم‌نامه مشترک با وزارت آموزش و پرورش تهیه کرده‌ایم که از مقطع اول و دوم متوسطه الزاما تمام دانش‌آموزان را به مهارت سوق دهیم و خروجی هر دانش‌آموز پیوست گواهینامه مهارت آن تا پایان دوره تحصیلات متوسطه می‌شود.

انتهای پیام/80018/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول