اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پروژه ملی قطار سریع‌السیر اصفهان- قم - تهران با دریافت اختیارات تکمیل می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: قطار سریع‌السیر اصفهان - قم - تهران یکی از پروژه‌های مهم و اساسی نظام خواهد بود و اگر بخش اصفهان به سمت قم را با اختیاراتی از وزارت‌خانه بگیریم، می‌توانیم در آینده نزدیک شاهد افتتاح بخش‌هایی از آن باشیم.

پروژه ملی قطار سریع‌السیر اصفهان- قم - تهران با دریافت اختیارات تکمیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا قاری‌قرآن پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: نقشه بالادستی در این اداره وجود دارد و قطعاً با همت همه دوستان طبق آن حرکت خواهیم کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: کار زمانی انجام خواهد گرفت که همه هماهنگی و همکاری کنند و با اقبال خوبی که وزارت‌خانه به اصفهان دارد، می‌توانیم کارهای خوبی را انجام دهیم.

وی مطرح کرد: معتقدم پول نیست که کار می‌کند و تلاش و همکاری و پیگیری است که کارها را پیش می‌برد؛ در سال 87 و 88 که رکورد داشتیم، چند پروژه سنگین از جمله پل امام خمینی و زیرگذر هشت بهشت و چندین پروژه سنگین دیگر در اصفهان در حال انجام بود.

قاری‌قرآن با بیان اینکه اگر این همکاری و همدلی بین همه وجود داشته باشد، امور به سرانجام خواهد رسید، گفت: در توسعه شبکه راه‌های استان به خصوص راه‌های پیرامون می‌تواند کارهایی صورت بگیرد؛ در موضوع راه‌آهن هم معتقد می‌توانیم طرح‌هایی را داشته باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: قطار سریع‌السیر اصفهان – قم یکی از پروژه‌های مهم و اساسی نظام خواهد بود و در محور توسعه یافتگی کشور، توسعه زیرساخت‌های ریلی نقش اساسی دارد.

وی ادامه داد: قطارهای سریع‌السیر در دنیا به سرعت درحال پیشرفت هستند که البته این پروژه چون پروژه جدیدی است و در کشور پیش از آن اجرا نشده، مشکلاتی دارد ولی معتقدم اگر بخش اصفهان به سمت قم را بتوانیم زیرمجموعه وزارت خانه بیاوریم و اختیاراتی از وزارتخانه بگیریم، می‌توانیم در آینده نزدیک به عنوان یک پروژه ملی در این بخش که پیشرفت خوبی داشته، شاهد افتتاح بخش‌هایی از آن باشیم.

تکمیل 679 واحد مسکن مهر

حمیدرضا امیرخانی مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: در بخش املاک حقوقی در بین 31 استان، اصفهان موفق به کسب رتبه نخست در کشور شد و همچنین در 14 ماهی که در این اداره حضور داشتم، اقدامات جدی در ساخت و ساز صورت گرفت.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: 216 کیلومتر بهسازی راه‌ها را در این مدت انجام دادیم و 6 تقاطع غیرهمسطح نیز را تکمیل کردیم؛ همچنین در حوزه مسکن و بازآفرینی شهری حدود 679 واحد مسکن مهر تکمیل و تحویل متقاضیان دادیم.

وی عنوان کرد: روکش و روشنایی معابر از بخش‌های دیگری بود که در این مدت در راستای توسعه آن تلاش شد و همچنین 3 باب مسجد و 2 مدرسه در مسکن مهر تکمیل شد.

امیرخانی مطرح کرد: با همکاری یگان ویژه که به صورت شبانه‌روزی تلاش کردند، 120 میلیارد تومان زمین آزادسازی شد و سند جامع راه و شهرسازی به عنوان پایلوت کشوری معرفی شد که توسط واحد انفورماتیک این اداره تهیه و تنظیم شد.

به گزارش فارس، در این جلسه که با حضور مسؤولان استانی برگزار شد، از زحمات حمیدرضا امیرخانی تجلیل به عمل آمد و علیرضا قاری‌قرآن به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی جدید استان اصفهان انتخاب شد.

انتهای پیام/63077/ر30/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول