اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

مدیران باید خود را مکلف به پاسخگویی به رسانه‌ها بدانند/ رسانه‌های فعال استان معرفی شوند

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان قزوین ارتقای سواد رسانه‌ای در مدیران استان را لازم، مهم و ضروری دانست و گفت: برخی از مدیران ما از مصاحبه با رسانه‌ها فراری هستند، در حالی که مدیران ما باید پاسخگو باشند و مدیر خود را مکلف به پاسخگویی به افکار عمومی و رسانه‌ها بداند.

مدیران باید خود را مکلف به پاسخگویی به رسانه‌ها بدانند/ رسانه‌های فعال استان معرفی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین و رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان در جلسۀ این شورا که صبح امروز در استانداری برگزار شد، با تأکید بر حساسیت کار خبرنگاران تأکید کرد: کار اطلاع‌رسانی و شغل خبرنگاری حساس، ظریف و دقیق است و بدون شک سختی‌های بسیاری دارد، این در حالی است که اشتغال به خبرنگاری از منظر درآمدی هم برای خبرنگاران مناسب نیست و باید به شکلی برنامه‌ریزی شود که هم کار اطلاع‌‎رسانی و گردش اطلاعات در استان به خوبی انجام شود و هم مشکلات خبرنگاران برطرف شود.

حبیبی رسالت شورای اطلاع رسانی در جامعه را بسیار خطیر و سنگین توصیف کرد و گفت: امروز هجمه‌های سنگینی به جامعۀ ما وارد می‌شود و شرایط امروز کشور ما با ورود دشمن به یک جنگ تمام عیار اقتصادی و جنگ نرم عادی نیست، لذا وظیفه و رسالت ما امید آفرینی و اعتمادسازی در جامعه است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با تأکید بر ضرورت نقش‌آفرینی مؤثر این شورا در حوزۀ اطلاع‌رسانی استان، تصریح کرد: امروز مقابله با شایعات، ارائۀ پاسخ درست به شایعات و پاسخ به ابهامات و القائات در جامعه ضروری است و رسالت ما هم سنگین است.

این مسؤول ارتقای سواد رسانه‌ای در مدیران استان را لازم، مهم و ضروری خواند و ادامه داد: برخی از مدیران ما از مصاحبه فراری هستند، در حالی که مدیران ما باید پاسخگو باشند و مدیر خود را مکلف به پاسخگویی به افکار عمومی و رسانه‌ها بداند.

رسانه‌های فعال استان هرچه سریعتر معرفی شوند

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان قزوین به موضوع پایش رسانه‌ها و خبرنگاران استان پرداخت و از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس خانۀ مطبوعات استان خواست تمامی تلاش‌ها برای معرفی رسانه‌های فعال و خبرنگاران استان زودتر به اتمام رسیده و گزارش آن به شورا ارائه شود.

حبیبی همکاری روابط عمومی دستگاه‌ها با اداره کل فرهنگ و ارشاد و خانۀ مطبوعات را لازم خواند و عنوان کرد: لیست جامع و کامل رسانه‌های فعال استان بعد از ارائه در شورای اطلاع‌رسانی به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ شود تا برای دعوت در بازدیدها، حضور در نشست‌ها و برنامه‌ها مورد استفادۀ دستگاه‌های اجرایی استان قرارگیرد.

وی افزود: تهیۀ این گزارش و معرفی رسانه‌ها و خبرنگاران فعال لازم و ضروری است و می‌توان بعدها برای همین رسانه‌ها و خبرنگاران نیز برنامه‌ریزی‌های مؤثر انجام داد.پ

ایجاد نشاط انتخاباتی وظیفۀ رسانه‌ها است

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان قزوین به موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: اکنون در فرآیند انتخابات در مرحلۀ بررسی صلاحیت‌ها هستیم و الحمدلله تاکنون مشکل جدی در استان به‌وجود نیامده، البته ممکن است در فرایند اجرای این کار بزرگ مشکلات جزئی هم وجود داشته باشد، اما تاکنون کار به خوبی پیش رفته است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در پایان ایجاد شور و نشاط انتخاباتی را از جمله وظایف حساس رسانه‌ها و مطبوعات دانست و تصریح کرد: امروز بوغ‌های دشمن برای دلسرد کردن مردم به شدت فعال شده و ما برای ایجاد شور انتخاباتی باید به صورت جدی برنامه‌ریزی و عمل کنیم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول