اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین سنندج و وین امضا شود

شهردار سنندج گفت: ‌وین پایتخت موسیقی جهان است و سنندج هم شهر خلاق موسیقی است لذا اعلام آمادگی می‌کنیم تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین دو شهر سنندج و وین امضا شود.

تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین سنندج و وین امضا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حشمت‌اله صیدی پیش از ظهر امروز در دیدار با سفیر اتریش و هیئت همراه در سنندج اظهار کرد: شهر سنندج دارای ویژگی‌های خاص فرهنگی و قدمت تاریخی 400 ساله است.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: سنندج مردمان خونگرم، مهمان‌نواز و صادقی دارد و دارای آداب و رسوم خاص مناطق کردنشین است.

وی افزود: اخیرا سنندج در حوزه موسیقی در شبکه شهرهای خلاق یونسکو ثبت جهانی شده‌ و به دنبال این هستیم که سنندج پایتخت نوروز ایران و قسمتی از آسیا هم شود.

صیدی افزود: در دو سال گذشته برنامه‌های خاصی در زمینه فرهنگی و موسیقی به ویژه در ایام نوروز در این شهر برگزار شد استقبال از آنها شایان توجه و قابل تامل بود.

شهردار سنندج تصریح کرد:‌ وین پایتخت موسیقی جهان است و سنندج شهر خلاق موسیقی است لذا ما آمادگی داریم تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین دو شهر سنندج و وین امضا شود.

وی اضافه کرد: برای جذب سرمایه‌گذار خارجی از کشور اتریش در حوزه‌های پسماند و هم در موضوع موسیقی، فرهنگی و همچنین تله‌کابین آمادگی داریم.

شهردار سنندج عنوان کرد: از هر نوع تبادلات فرهنگی در حوزه موسیقی، جشنواره و غیره با وین استقبال خواهیم کرد.

صیدی در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه وین پایتخت موسیقی جهان و سنندج هم تنها شهر خلاق موسیقی ایران است امیدواریم شاهد تعامل هرچه بیشتر همکاری ها در این حوزه باشیم.

وی برای پخش فیلم‌های اروپایی در سنندج اعلام آمادگی کرد و گفت: آمادگی هر نوع همکاری را برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی با کشور اتریش داریم.

صیدی خاطرنشان کرد: آمادگی برای همکاری کامل در حوزه پسماند را داریم و در این راستا بسترهای لازم برای جذب سرمایه‌گذار و انجام کار مطالعاتی در سنندج فراهم است.

وی گفت: با توجه به ویژگی‌های توپوگرافی سنندج و بافت قدیمی آن که به نوعی با شهر وین مشابهت دارد و به همین منظور آماده هر نوع تعامل و همکاری با وین را داریم.

شهردار سنندج تصریح کرد: امکان برقرار ارتباط و دیدار مدیران و شوراهای شهر از حوزه های مختلف شهر وین فراهم تا با این کار زمینه تبادل تجربیات و ارائه آموزش‌های لازم فراهم شود.

انتهای پیام/71/2330

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول