اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

ادغام مؤسسات فرهنگی ارشاد به بعد از نمایشگاه کتاب آینده موکول شد

ادغام سه مؤسسه تابع معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به پس از نمایشگاه کتاب تهران در فروردین 99 موکول شد چرا که یکی از مؤسسات مسئول در این نمایشگاه جزء مؤسسات ادغامی است.

ادغام مؤسسات فرهنگی ارشاد به بعد از نمایشگاه کتاب آینده موکول شد

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، موضوع ادغام مؤسسات معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چند ماهی است به موازات ادغام مؤسسات سایر معاونت‌ها در این وزارتخانه دنبال می‌شود، هرچند مسیر سایر مؤسسات سرعت بیشتری داشت، اما همچنان در معاونت فرهنگی ادغام به کندی صورت می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، هرچند طرح‌های مختلفی برای ادغام ارائه شده و ساختار در حال پایه‌ریزی است اما تازه‌ترین خبر این است که به مؤسسات اعلام شده تعهد جدیدی (تعهد کاری) برای سال آتی نپذیرند تا پس از ادغام مسیر به گونه دیگری پی گرفته شود.

از این رو قرار است تمام موارد، ساختارها و ادغام و مسایل جزئی‌تر تا پایان سال انجام شود، اما استارت اصلی ادغام به پس از نمایشگاه کتاب در فروردین سال ۹۹ زده می‌شود چرا که مسئولیت‌های این نمایشگاه بر عهده مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی است.

بر این اساس، دو مؤسسه از سه مؤسسه خانه کتاب، بنیاد شعر و ادبیات داستانی و مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در یک مؤسسه بزرگ‌تر تجمیع و مؤسسه باقی‌مانده به عنوان مؤسسه مادر، توسعه خواهد یافت. به نحوی که فعالیت‌های دو مؤسسه تجمیع‌شده، ذیل مؤسسه مادر ادامه می‌یابد. با توجه به این‌که بخشی از وظایف و مأموریت‌های خانه کتاب به اداره کتاب انتقال یافته، به نظر می‌رسد که مؤسسه باقی‌مانده که می‌توان از آن به عنوان «مؤسسه مادر» یاد کرد، مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی باشد؛ به نحوی که از این به بعد، مأموریت‌های باقی‌مانده خانه کتاب و وظایف بنیاد شعر و ادبیات داستانی در این مؤسسه پیگیری می‌شود.

مؤسسه مادر در آینده دارای ۴ مرکز یا معاونت خواهد بود که امور نشر و نمایشگاه، شعر و داستان، اداری و مالی و انفورماتیک را در برنامه داشته باشد که در دو مورد اول، گسترش فعالیت‌های حوزه نشر، نمایشگاه و ادبیات را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول