اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

آموزش مهارت کار 400 نفر در کمپ‌های ترک اعتیاد

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با اذعان به اینکه برای معتادان برنامه‌های آموزشی در نظر گرفته‌شده است، گفت: اخیراً تفاهم‌نامه‌ای با سازمان فنی حرفه‌ای امضاشده و تاکنون در مراکز ترک اعتیاد ۴۰۰ نفر آرایشگری، برق‌کاری و دیگر حرفه‌ها آموزش داده‌شده است.

آموزش مهارت کار 400 نفر در کمپ‌های ترک اعتیاد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین نحوی نژاد امروز در نشست خبری با بیان اینکه در کشور اجازه ایجاد مراکز قانونی ترک اعتیاد داده‌شده، اظهار کرد: راه درمان هر بیماری و مشکل این است که خود آن فرد بخواهد بیماری و مشکلش رفع شود که خوشبختانه برای درمان بیماری اعتیاد مراکز ترک اعتیاد به‌صورت قانونی در حال تأسیس است.

وی با اشاره به تعداد مراکز ترک اعتیاد در استان گیلان گفت: در گیلان ۱۴۴ مرکز ترک اعتیاد زیر نظر بهزیستی و ۶۳ مورد اقامتی برای معتادان وجود دارد زیرا مهم‌ترین مشکل ترک اعتیاد برای معتادان عدم وجود مکان‌های اقامتی بود که در حال حل شدن است.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با اشاره به میزان معتاد موجود در این استان بیان کرد: در گیلان ۶۰ هزار معتاد شناسایی‌شده، وجود دارد که اغلب آنان برای ترک اعتیاد به مراکز مراجعه کردند، درمان ترک اعتیاد یک درمان روحی، جسمی و اجتماعی است لذا از خانواده‌ها درخواست دارم قدری تحمل خود را بیشتر کنند.

نحوی نژاد با اذعان به اینکه برای معتادان برنامه‌های آموزشی در نظر گرفته‌شده است، تصریح کرد: اخیراً تفاهم‌نامه‌ای با سازمان فنی حرفه‌ای امضاشده و تاکنون در مراکز ترک اعتیاد ۴۰۰ نفر آرایشگری، برق‌کاری و دیگر حرفه‌ها آموزش داده‌شده است.

وی مهم‌ترین دغدغه معتادان برای ترک اعتیاد را هزینه زیاد برخی از مراکز اقامتی ترک اعتیاد دانست و افزود: در استان گیلان اکثر مراکز اقامتی برای ترک اعتیاد با هزینه مردم ساخته‌شده و آموزش‌وپرورش هم تعدادی از مدارس خود را در اختیار این سازمان قرار داده است.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با تأکید بر لزوم توجه به نگهداری صحیح از مراکز ترک اعتیاد گفت: مردم انتظار دارند چون این مراکز با هزینه مردم ساخته‌شده باید به بهترین نحو نگهداری شود به همین دلیل بهزیستی به مراکزی مجوز می‌دهد که اطمینان لازم برای نگهداری را ارائه دهند.

نحوی نژاد با اشاره به نقش آگاه‌سازی در پیشگیری از اعتیاد در بین جوانان بیان کرد: متولی و مدیریت برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد بر عهده بهزیستی است و این سازمان با برگزاری ۱۵ نمایشگاه و برگزاری دوره‌های مختلف ۳۰۰ هزار نفر را جذب این‌گونه برنامه کرد.

وی مشکل بیمه را مربوط به‌کل جامعه دانست و تصریح کرد: به دلیل مخالفت شورای عالی بیمه و به علت ورشکسته بودن خیلی از بیمه‌ها بسیاری از خدمات پیشگیری ترک اعتیاد با مشکل بیمه مواجهه بوده و انتظار داریم برای درمان پزشکی اعتیاد تعرفه‌ای در نظر گرفته شود.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با اذعان به اینکه متادون شروع‌کننده هیچ اعتیادی نیست، گفت: هیچ معتادی وجود ندارد که با متادون اعتیاد خود را شروع کرده باشد ولی معتادانی هستند که به دلیل نبود مواد، مشکل خود را با متادون حل کرده باشند.

انتهای پیام/84008

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول