اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

گلایه شورا از صدا و سیما/ کاهش 10 درصدی اتوبوس‌های شهری در زنجان

نایب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان در ارتباط با اصلاح حمل و نقل عمومی هشدار داد و گفت: طی روزهای آتی باز هم تعداد اتوبوس‌ها 10 درصد دیگر کاهش می‌یابد، هر چند که ما به دنبال ارائه خدمات بهتر هستیم ولی قطعا در این باره دچار مشکل خواهیم شد.

گلایه شورا از صدا و سیما/ کاهش 10 درصدی اتوبوس‌های شهری در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان با بررسی دستور کارهای مختلف از جمله تحقیق و تفحص از چند سازمان شهرداری برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در این جلسه با اشاره به اینکه امروز در سطح شهر زنجان شاهد اجرای پروژه‌های متعددی هستیم که همه این پروژه‌های در راستای ارائه خدمات بهتر به شهروندان عملیاتی می‌شود، اظهار کرد: از دیگر موضوعاتی نیز که باید مورد توجه قرار گیرد، پروژه‌های مناطق محروم است که پیشرفت خوبی ندارد و از شهردار خواستاریم که در این باره اقدام عاجل انجام دهند.

حمیدرضا حمیدی همچنین در ارتباط با مباحث حفاری شهری و اعتراض شهروندان به این موضوع نیز گفت: متاسفانه یکی از دغدغه‌های امروز مردم زنجان، به بحث حفاری‌های رها شده در سطح شهر برمی‌گردد که این حفاری‌ها توسط شرکت آب و فاضلاب شهری انجام شده و با رها شدن آن، موجبات اعتراض شهروندان را به دنبال داشته است.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان نیز با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات افزود: درخواست داریم که در این رابطه هماهنگی انجام شود و فرصتی برای همه کاندیداها فراهم شود که از این ظرفیت استفاده کنند.

وی در ادامه به پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهری اشاره کرد و گفت: درخواست داریم که این پروژه‌ها فعال شود و از عواید آن به نفع شهرداری استفاده کنیم.

نایب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان نیز در ارتباط با اصلاح حمل و نقل عمومی هشدار داد و گفت: طی روزهای آتی باز هم تعداد اتوبوس‌ها ۱۰ درصد دیگر کاهش می‌یابد، هر چند که ما به دنبال ارائه خدمات بهتر هستیم، ولی قطعا در این باره دچار مشکل خواهیم شد.

سجاد خدایی با اشاره به اینکه در ارتباط با بحث انتخابات نیز در قوانین مربوط نماینده شورای شهر به عنوان عضو نهم حضور پیدا می‌کرد، اما در زنجان این اتفاق نیفتاده است، گفت: این قانون اصلاح شده ولی از اعضای شورای شهر زنجان استفاده نشده است که بابت این موضوع از فرماندار گلایه‌مندیم.

وی با اشاره به اینکه تحقیق و تفحص وظیفه ذاتی شوراست و نخستین نتیجه آن کمک به بهتر شدن فعالیت مجموعه شهری است، گفت: در همین راستا بررسی عملکرد چند سازمان در دستور کار شورا قرار گرفته است.

خدایی با اشاره به اینکه صدا و سیما بدون دانستن از جزئیات گزارش خبری را به صورت تصویری پخش کرده و شورا را زیر سؤال می‌برد و من از این بابت گلایه دارم، گفت: بنده اینجا اعلام می‌کنم اگر صدا و سیما گزارش‌های شورا را پوشش نمی‌دهد، حداقل اینطور موضوعات را انعکاس ندهد، به قول یک ضرب‌المثل اگر دستمان را نمی‌گیرید، پایمان را نکشید.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به مراحل تعریف شده برای تحقیق و تفحص گفت: هدف از این کار شفاف‌سازی بوده است، اما چون پس از طرح موضوع موارد به صورت مشخص معلوم نبو،د از همین رو درخواست کردیم که موارد مورد نظر اخذ و سپس به کمیسیون ارجاع شود تا مراحل آن را انجام دهیم.

پروژه‌های مناطق محروم در اولویت اجرا است

شهردار زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از زمان ابلاغ بودجه ۹۸ تقریبا همه پروژه‌ها آگهی شده و در این رابطه مناطق محروم در اولویت بوده است،گفت: اما با صدور مجوز ترک تشریفات و با عقد قرارداد با سازمان همیاری این مشکل حل خواهد شد.

مسیح‌الله معصومی در ارتباط با آسفالت معابر نیز گفت: هر چند که تصور عموم بر این است که شهرداری مقصر موضوع است، اما اینطور نیست و شرکت‌های خدمت‌رسان مقصر هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح سبزه‌میدان و فعالیت خوب پیمانکار گفت: ۷۰ درصد محیط کارگاهی به پیمانکار تحویل و بتن ریزی ضلع شرقی پروژه هم انجام شده و طی روزهای آتی آرمارتوربندی انجام خواهد شد.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه هر هفته سه‌شنبه جلسه هماهنگی سبزه‌میدان برگزار می‌شود، گفت: در این جلسات مشکلات مربوط به سبز‌میدان مورد بررسی قرار می‌گیرد و طبق ارزیابی صورت گرفته پروژه طبق زمان‌بندی در حال پیشرفت است.

شهردار زنجان همچنین در ارتباط با طرح تحقیق و تفحص نیز با اشاره به اینکه نظارت بر سازمان‌ها جزو اختیارات شوراست، گفت: ما نیز آمادگی داریم که هرجایی را شورا خواست تحقیق و تفحص را انجام دهد و ما نیز اطلاعات لازم را در اختیار آنها قرار دهیم.

مردم از وضعیت آسفالت ناراضی‌ هستند

دیگر عضو شورای شهر زنجان نیز گفت: از اجرای طرح فاضلاب شهری تقدیر می‌کنیم، اما امروز در برخی از شهرک‌ها از جمله زیبا شهر مردم یک سال است که در گل و لای زندگی می‌کنند.

احمد نصیری همچنین به بحث آسفالت نیز اشاره کرد و گفت: امروز شاهد این هستیم که آسفالت شرکت‌های خدمات رسان دو ماهه خراب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پس از طرح تحقیق و تفحص برخی فکر کردند که شورا با حب و بغض این موضوع را مطرح کرده است،گفت: در این طرح شخص خاصی مورد نظر نبوده و صرفا عمل به وظیفه ذاتی شورا بوده است.

دیگر عضو شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه تحقیق و تفحص از اختیارات شورای شهر است،گفت: تحقیق و تفحص به خاطر شائبه نبوده و این موضوع برای بهتر شدن عملکرد مجموعه انجام خواهد شد، تا نواقص موجود رفع شود.

مسعود مرادخانی با اشاره به اینکه در قالب این طرح سه سازمان برای تحقیق و تفحض مد نظر بوده است، گفت: سازمان فرهنگی، سیما و منظر و عمران در این تحقیق و تفحص مورد توجه خواهد بود.

انتهای پیام/73005/ق /گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول