اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«جین بیک اف» در آستانه سفر به عربستان و امارات

رئیس بخش سیاست خارجی ریاست جمهوری قرقیزستان از سفر «جین بیک‌اف» به عربستان و امارات خبر داد.

«جین بیک اف» در آستانه سفر به عربستان و امارات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «دنیار صدیق‌اف» رئیس بخش سیاست خارجی ریاست جمهوری قرقیزستان از سفر «سارانبای جین بیک اف» به عربستان و امارات متحده عربی خبر داد.

به گفته وی سفر رسمی به دعوت «محمد بن زید آل نهیان» ولیعهد «ابوظبی» سال جاری برگزار می‌شود.

صدیق‌اف تصریح کرد: در این سفر همکاری دوجانبه در زمینه سیاست، تجارت، اقتصاد و فرهنگ بررسی شده و اسناد همکاری آموزشی، فرهنگی، گردشگری، اجرای پروژه‌های توسعه زیرساخت‌ها، ساخت آکادمی اسلامی در شهر «بیشکک» بین قرقیزستان و ابوظبی امضا می‌شود.

 این مقام خاطر نشان کرد: پیشنهاد ساخت آکادمی اسلامی در بیشکک در قالب دیدار جین بیک اف با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در ماه فوریه سال جاری مطرح شد و هدف این مؤسسه آموزشی آماده‌سازی نیروهای انسانی برای نهادهای دولتی و غیردولتی مذهبی خواهد بود.

صدیق‌اف گفت: قرار است جین بیک اف در این سفر با «رشید آل مکتوم» نخست وزیر امارات برای بررسی مسائل توسعه تعاملات دوجانبه دیدار کند.

وی افزود: همچنین رئیس جمهور با نمایندگان اتاق تجاری- صنعتی و دیگر نهادهای دولتی امارات ملاقات می‌کند.

این مقام اظهار داشت: در ادامه در تاریخ 15- 17 دسامبر سال جاری جین بیک اف به دعوت «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان سعودی از شهر «ریاض» بازدید می‌کند.

صدیق‌اف ادامه داد: در برنامه رسمی دیدار دوجانبه با «محمد بن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود»، «عبدالله بن محمد بن ابراهیم آل الشیخ» رئیس شورای «الشورا» قرار دارد که در آن چشم‌اندازهای تعاملات سیاسی، تجاری- اقتصادی و فرهنگی بررسی می‌شود.

وی گفت: همچنین رئیس جمهور با نمایندگان انجمن توسعه سعودی بانک توسعه اسلامی و مقامات دیگر نهادهای دولتی و غیردولتی این کشور ملاقات می‌کند و در این مذاکرات تبادل نظر درباره مسائل تقویت سرمایه گذاری صورت می‌گیرد ضمن اینکه در نتیجه بازدید امضای اسناد همکاری در نظر گرفته شد.

این مقام تصریح کرد: رئیس جمهور قرقیزستان همچنین با شهروندان قرقیز مقیم در امارات و عربستان دیدار می‌کند.

این گونه فعالیت‌ها در حالی است که به اعتقاد کارشناسان، برای کشورهایی مانند قطر و عربستان، سرمایه گذاری در کشورهای دور دستی مانند آسیای مرکزی چندان با توجیه اقتصادی صورت نمی‌گیرد.

فعالیت‌های قطر و عربستان در آسیای مرکزی که دارای پیشینه مذهبی هستند، فقط به روابط اقتصادی منجر نمی‌شود؛ این کشور با توجه به ثروتی که در اختیار دارد، در دیگر بخش‌های اساسی این کشورها نفوذ کرده و اهداف مخفی خود را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول