اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

مقابله و کاهش آمار ایدز با جلب مشارکت مردمی

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: در مسیر مقابله و کاهش آمار ایدز باید را جلب کرد، زیرا ریشه کنی این معضل بدون آگاهی و همراهی افراد جامعه امکان پذیر نیست.

مقابله و کاهش آمار ایدز با جلب مشارکت مردمی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سعید ناجی شامگاه دوشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، بانوان و خانواده ، که به مناسبت عنوان هفته گذشته با صورت جلسه ای در خصوص مقابله با ایدز برگزار شده بود، اظهار داشت: باید سطح آگاهی جامعه از میزان شیوع  ایدز در استان و کشور را افزایش داد و این امر نیازمند کار جمعی و همه جانبه دارد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های جزیره ای و پراکنده آفتی بزرگ در حوزه اجتماعی و فرهنگی است، بیان کرد: باید با همگرایی و ایجاد انسجام در فعالیت های اجتماعی بین دستگاهی از پراکنده کاری پرهیز کرد زیرا این امر آفتی بزرگ در رفع مسائل اجتماعی و فرهنگی است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اضافه کرد: باید همگرایی در میان دستگاه‌های حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی به منظور کاهش مسایل و مشکلات این حوزه‌ها افزایش یابد و تنها با کار تیمی و برنامه ریزی مناسب می‌توان نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه داشت.

 ناجی با بیان اینکه در استان وجود حتی یک نفر درگیر مسائل و مشکلات اجتماعی دردناک است، تاکید کرد: باید بتوان گام‌های محکم و تاثیرگذار در مسیر رفع مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی استان برداشت، مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازمند برنامه‌ریزی و تلاش شبانه روزی است.

 ناجی با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد می‌توانند نقش موثری در کاهش‌های اجتماعی و فرهنگی داشته باشند، افزود: باید سازمان‌های مردم نهاد در حوزه اجتماعی و فرهنگی را به صورت تخصصی فعال کرد تا بتوان نقش موثر تری در این حوزه ایفا کنند.

وی تاکید کرد: در کنار تمامی برنامه ریزی‌ها و فعالیت‌ها در حوزه اجتماعی و فرهنگی باید نقش مشارکت مردم پررنگ دیده شود زیرا با آگاهی بخشی خانواده‌ها می‌توان از بروز بسیاری از معضلات اجتماعی در جامعه مقابله کرد.

گفتنی است، آموزش جامعه در خصوص ضرورت رعایت نکات ایمنی در برابر بیماری ایدز توسط دستگاه‌های متولی، آموزش جمعیت عمومی و فرهنگ سازی لازم در خصوص مقابله با ایدز در جامعه و آگاه سازی مردم از طریق رسانه‌های جمعی و ارایه برنامه توسط دستگاه‌های فرهنگی استان، همکاری دستگاه‌ها با دانشگاه علوم پزشکی استان برای اجرای طرح مقابله با ایدز برابر جزییات طرح، از مصوبات این جلسه بوده است.

انتهای پیام/88037

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول