اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

حمایت از سوت‌زنان در دستور کار سازمان بازرسی/شناسایی گلوگاه‌های فساد در بازار «قیر»

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: ارتباط بیشتر با مردم، گزارشگران و سوت زنان مفاسد اقتصادی را در دستور کار داریم،اسامی آنها فاش نمی‌شود و مورد حمایت قرار می‌گیرند .

حمایت از سوت‌زنان در دستور کار سازمان بازرسی/شناسایی گلوگاه‌های فساد در بازار «قیر»

خبرگزاری فارس ـ مرضیه سعادت: حجت الاسلام و المسلمین درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور همزمان با روز مبارزه با فساد در گفت‌وگوی ویژه خبری در رابطه با تعریف فساد اظهار کرد: در قانون فساد هر فعل و ترک فعلی است که توسط هر شخص حقوقی و غیرحقوقی انجام می شود.

وی افزود: ترک فعل به معنای سرپیچی از وظایف است و ترک فعلها را نیز در کنار فعلها مورد رسیدگی قرار می دهیم. اولویت ما پیگیری بسترهای فسادزا و اصلاح آن است.

رییس سازمان بازرسی گفت: فساد یک پدیده چند وجهی است و خط قرمز دستگاه قضا فساد است. ملاک کار ما قانون است و مماشاتی با دانه درشت ها و  دانه ریزها نداریم.

رئیس سازمان بازرسی تصریح کرد: این سازمان تا پایان آبان‌ماه 4200میلیارد تومان مالیاتی که شناسایی نشده بود، شناسایی کرد و حدود هزار میلیارد تومان از این مبلغ وصول شده است.

وی گفت: برنامه هایی برای تقویت ارتباط بیشتر با مردم و گزارشگران و به اصطلاح  سوت زنان مفاسد اقتصادی داریم، اسامی انها فاش نمی شود و مورد حمایت قرار می گیرند.

درویشیان در مورد محافظه کار شدن برخی مدیران به دلیل اعمال نظارتها گفت: یکی از اقداماتی که دنبال می شود این است که از مدیران ریسک پذیر و انهایی که تحریم را دور می زنند حمایت می کنیم و در واقع از مدیر شجاع و قانونپذیر حتما حمایت خواهد شد و این مدیران ترسی نداشته باشند.

وی ادامه داد: هیچ مدیر و شهروندی فکر می کنم نباشد که با فساد موافق باشد و ما حرفمان این است، اگر مدیری کارش را درست انجام دهد از او حمایت می کنیم و خط قرمزمان همان فساد است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در مورد کارخانه پلی اکریل در اصفهان گفت: در بازدیدی که داشتیم مشکلاتی مثل نقدینگی و کمبود مواد اولیه داشت که قول دادیم به رفع ان کمک کنیم البته مانند این موارد زیاد داریم مانند هپکو و المهدی که با ورود قوه قضائیه فعال شده اند و حاکی از اراده قوه قضائیه در حمایت از تولید است.

درویشیان در مورد مشکلات آزمون سردفتران نیز گفت: اگر داوطلبان مشکلات این آزمون را منعکس کرده و آن را اعلام کنند ما سامانه ثبت شکایت داریم و به ان رسیدگی خواهیم کرد.

وی در پاسخ به اینکه  در بازار فولاد و قیر فسادهایی وجود دارد و برخورد سازمان بازرسی چگونه خواهد بود گفت: بسیاری از فسادها ناشی از ساختارهای فسادزاست ما در زمینه فساد قیر ورود کرده ایم وسازوکاری طراحی شده،چراکه نحوه توزیع و مصرف آن مهم است نمونه ان را البته در تسهیلات بانکی می بینیم که نظارتی ندارد، بنابراین باید بسترهای نظارتی ان فراهم شود،بخش قابل توجهی از این فسادها شناسایی و بخشی را به سازمانهای ذی ربط گزارش داده ایم ولی اجرایش برعهده قوه مجریه است. 

وی گفت: نظارت بر مصرف ارز دولتی باید شفاف و قابل رصد باشد تا امکان تخلف بسیار کم شود.

وی در مورد سامانه جامع مالیاتی و اینکه بسیاری از وزارتخانه ها مجوزهای کسب و کار را ثبت نمی کنند، گفت: این‌ها جزو ترک فعل‌ها به حساب می‌آیند و ما هر قصوری ازسوی دستگاه‌ها در انجام وظایف صورت گرفته باشد به عنوان ترک فعل تعقیب می‌کنیم.

وی تصریح کرد: همزمان از مدیران شجاع حمایت می کنیم و وظیفه داریم با مانع تراشان تولید برخورد کنیم به همین دلیل درحال تقویت سازوکار دفتر حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در سازمان هستیم.

وی افزود: ما قایل نیستیم فساد سیستمی شده اما در این نظام دینی یک فساد هم زیاد است و فکر می کنیم یکی از علتهای عدم فعالیت جدی در کارافرینی و اقتصاد مقاومتی، فساد است و مانع از تولید و کسب روزی حلال است.

درویشیان گفت: در پرونده های کلان اقتصادی و خرد به وظایف خود عمل می کنیم و اولویت ما پیگیری مفاسد کلان اقتصادی است و در این امر کوتاهی پذیرفته نیست.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: در بند ۳۹ سیاستهای کلی نظام، ارتقای سلامت اداری، اقتصادی و مبارزه با فساد با تدوین راهبرد علمی مبارزه با فساد مطرح است اما در تدوین قانون برنامه ششم به این بند توجه نشده و ما امادگی تدوین آن را داریم تا وظیفه همه دستگاهها در این زمینه روشن شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول