اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

پاس‌کاری منابع طبیعی دماوند و پردیس بر سر « زننجار»/ چه کسی مسئول قطع درختان جنگلی است؟

در چند روز اخیر گزارشی از دست‌اندازی سودجویان به منطقه بکر و دست نخورده زننجار پخش شد، در حالی که هیچ یک از مسئولان شهرستان‌های پردیس و دماوند در این زمینه جوابگو نیستند.

پاس‌کاری منابع طبیعی دماوند و پردیس بر سر « زننجار»/ چه کسی مسئول قطع درختان جنگلی است؟

به گزارش خبرگزاری فارس، در چند روز اخیر گزارشی از دست‌اندازی سودجویان به منطقه بکر و دست نخورده زننجار از رسانه ملی پخش شد که نشان از این داشت در سایه غفلت مسئولان در منطقه بومهن رخ داده است. 

درختان سر به فلک کشیده‌ای که دستخوش طمع عده‌ای سودجو شده و این موضوع نیز با گزارش‌های مردمی به نیروی انتظامی اعلام شد و پس از این ورود نیروی انتظامی، این ماجرا رسانه‌ای شد. 

در همین رابطه، خبرگزاری فارس پیگیر این موضوع شد تا مشخص شود که چرا منابع طبیعی در این زمینه غفلت داشته و برای جبران و تعیین میزان خسارت اقدام جدی انجام دهد.

زننجار در حوزه شهرستان پردیس نیست

حضرتی، مسئول یگان حفاظت از منابع طبیعی شهرستان پردیس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پردیس درباره وضعیت اشجار منطقه زننجار و قطع شدن درختان در این منطقه، اظهار کرد: این منطقه در حوزه آبریز روستای وسکاره رودهن که در شهرستان دماوند است و از جنوب به پلاک ثبتی لوران بومهن ختم می‌شود، قرار دارد.

وی گفت: صبح امروز بازدیدی از این منطقه انجام دادیم و نقاط مختلف را جی . پی . اس زده و این منطقه را ثبت کردیم.

حضرتی افزود: دره اعلام‌ شده در ضلع جنوبی و روبه‌روی وسکاره است و در پلاک این روستا قرار دارد.

مسئول حفاظت از منابع طبیعی شهرستان پردیس تاکید کرد: امروز از منطقه بومهن به این منطقه اعزام شدیم و پس از حضور، مشخص شد این منطقه از نظر حوزه آبریز از حوزه شهرستان پردیس خارج است و طی روزهای آینده و با انجام تحقیقات و بررسی‌های تکمیلی نتیجه به رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

این موضوع به دماوند مربوط نمی‌شود 

محمود حجتی، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان دماوند نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره قطع گسترده درختان در ارتفاعات شهر بومهن، ضمن اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: از ابتدای شهر رودهن جزء حوزه استحفاظی شهرستان دماوند است بدین ترتیب شهر بومهن زیر مجموعه شهرستان پردیس است و به حوزه شهرستان دماوند مرتبط نمی‌شود و در این باره آقای روستایی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان پردیس باید توضیح دهند.

وی پس از اصرار خبرنگار فارس در این باره با تاکید مجدد بر این اینکه این موضوع به شهرستان پردیس مربوط است بیان کرد: با استعلام از همکارانم در یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان پردیس مشخص شد، این زمین در پشت شهرک لوران قرار گرفته و ظاهراً شخصی و در مستثنیات خود شخص بوده که قطع کرده است.

حجتی گفت: در این باره باید جهاد کشاورزی شهرستان پردیس وارد عمل شود و توضیحات بیشتر را ارائه دهند.

گفتنی است، پیشتر مسئولان شهرستان پردیس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس این موضوع را به حوزه استحفاظی شهرستان دماوند نسبت داده بودند.

انتهای پیام/گ1/ث30/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول