اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پارک علم و فناوری گلستان با کمبود فضای فیزیکی مواجه است

رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان گفت: متأسفانه در شهر گرگان و دیگر شهرستان‎های استان حتی یک متر فضا برای پارک علم و فناوری نداریم و استان گلستانی تنها استانی است که چنین وضعیتی دارد.

پارک علم و فناوری گلستان با کمبود فضای فیزیکی مواجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مهدی غفاری بعد از ظهر امروز در حاشیه بیستمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار استان گلستان در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این نمایشگاه با حضور دانشگاه‎ها و مراکز تحقیقاتی و دستگاه‎های اجرایی برپا شده و برخی از استارتاپ‌ها در این نمایشگاه حضور دارند.

وی با بیان اینکه در بیستمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار گلستان به بخش محتوایی توجه جدی شده است، افزود: روزانه حدود چهار کارگاه و پنل تخصصی در این نمایشگاه برگزار می‎شود تا بازدیدکنندگان بتوانند از این بخش‎ها نیز بهره‎مند شوند.

*تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهش و فناوری گلستان

رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان با بیان اینکه برای رفع موانع در زمینه پژوهش و کسب‎وکارهای ناشی از پژوهش به ویژه استارتاپ‎ها نشست‎های مختلفی را با مسؤولانی استانی برگزار می‎شود، یادآور شد: روز گذشته از دستاوردهای پژوهش و فناوری استان گلستان رونمایی شد؛ دستاوردهای پرافتخار که موجب تعجب بسیاری از افراد شده و بخشی از این موارد برای ورود به فاز تجاری‎سازی مذاکره خواهند کرد.

غفاری گفت:خوشبختانه  بخش تجاری‎سازی فعال شده است و سرمایه‎گذاران برای تجاری‎سازی و سرمایه‎گذاری بر روی پژوهش‎ها در نمایشگاه حضور دارند.

وی با اشاره به برگزاری رویداد فرش فناوری بیان کرد: این رویداد امروز با هدف ارائه طرح‎های فناورانه از سوی پژوهشگران در نمایشگاه برگزار شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان اضافه کرد: تا زمانی که واحدهای پژوهشی صرفاً برای خود پژوهش کنند و جامعه نیز مسیر خود را برود فایده‎ای ندارد، در واقع نیاز است مردم، سرمایه‎گذاران و فعالان صنعت در جریان پژوهش‎ها قرار بگیرند.

غفاری با بیان اینکه اولین نیاز ما زیرساخت و فضای فیزیکی است، ابراز کرد: متأسفانه در شهر گرگان و دیگر شهرستان‎های استان حتی یک متر فضا برای پارک علم و فناوری نداریم و استان گلستانی تنها استانی است که چنین وضعیتی دارد، در حال حاضر برای مذاکره اقدام کردیم تا این مشکل را برطرف کنیم و از استان درخواست می‎کنیم برای تحقق این مهم ما را یاری کند.

وی با بیان اینکه مذاکرات ما با بخش خصوصی برای اختصاص فضایی موقت به پارک علم و فناوری گرگان در حال انجام است، گفت: در جریان سفر «سورنا ستاری»، معاون علمی رئیس جمهور به استان گلستان نزدیک به 20 میلیارد تومان حمایت مستقیم انجام شده است.

*نقشه کارخانه نوآوری گرگان در حال تهیه است

رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان با بیان اینکه پیرو تفاهم‎نامه‎ای که با شورای شهر گرگان برای تهیه کارخانه نوآوری انجام شد 5 میلیارد تومان اعتبار از معاونت علمی به استان گلستان ابلاغ شده است، ابراز کرد: در حال حاضر  نقشه کارخانه نوآوری در حال تهیه است و مراحل نهایی را می‎گذراند و بعد از ارائه نقشه به شهرداری گرگان، فاز اجرایی آن آغاز خواهد شد.

غفاری تأکید کرد: اگر قرار است یک کسب و کار بر پایه فناوری شکل بگیرد به زیرساخت‎های مختلف اعم از فضای فیزیکی برای ارائه ایده‎ها، ساخت ایده‎ها و تولید صنعتی نیاز داریم، در همین راستا ایجاد کارخانه نوآوری گرگان با هدف ایجاد کار اشتراکی در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به درآمدزایی استارتاپ‎ها از صادرات محصولات متذکر شد: گرچه برخی استارتاپ‎ها محصولات خود را به صورت چمدانی ارسال می‎کنند اما براساس برآورد ما مجموع شرکت‎های مستقر در پارک علم و فناوری به صورت رسمی نزدیک به 2 میلیون دلار صادرات داشتند.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول