اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

آغاز ثبت‌نام طرح ملی مسکن از فردا در ایلام

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام، از آغاز ثبت‌نام طرح ملی مسکن از فردا در استان ایلام خبر داد.

آغاز ثبت‌نام طرح ملی مسکن از فردا در ایلام

علی اصغر کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام از آغاز ثبت نام مسکن ملی در این استان خبر داد و اظهار داشت: در راستای کمک به تامین مسکن طرح اقدام ملی تامین مسکن در قالب احداث ۵۵۰۰ واحد مسکونی در استان ایلام برنامه ریزی شده است.

وی افزود: از ابتدای تصویب این طرح، مقدمات اجرای آن از جمله تعیین زمین و مجوز‌های مربوطه در دستور کار قرار گرفت که حاصل آن برنامه ریزی و آمادگی برای احداث این تعداد واحد مسکن ملی در استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام یادآور شد: از این تعداد واحد مسکونی ۲ هزار و ۵۳۸ واحد از محل بازآفرینی شهری، هزار و ۶۷۳ واحد از منابع سازمان ملی زمین و مسکن و ۱۲۸۱ واحد نیز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی www.tem.mrud.ir در تاریخ مذکور، شروط نام‌نویسی در این طرح را مطالعه و اقدام به ثبت‌نام و بارگذاری مدارک خود کنند.

کاظمی با بیان اینکه ثبت‌نام مسکن ملی در استان از فردا آغاز می‌شود ادامه داد: متاهل بودن، عدم مالکیت خانه یا زمین توسط خود و همسر از تاریخ ۱/۱/۱۳۸۴ تاکنون، خانه اولی بودن، ۵ سال سکونت در شهر مورد نظر و سبز بودن فرم «ج» آن‌ها (استفاده نکردن از تسهیلات و یارانه‌های ارگان‌های دولتی از ۲۲/۱۱/۱۳۵۷ تاکنون) از شرط‌های لازم ثبت‌نام متقاضیان در این طرح است.

وی یادآور شد: زنان خود سرپرست  با ۳۵ سال سن به بالا در صورت دارا بودن سایر شرایط نیز می‌توانند برای مسکن ملی ثبت‌نام کنند.

کاظمی تصریح کرد: نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی(نظیر چک برگشتی ، تسهیلات معوق و …)، توانایی تامین مازاد بر تسهیلات بانکی(سهم آورده) و توانایی پرداخت اقساط ماهیانه از دیگر شرایط ثبت‌نام متقاضیان مسکن ملی است.

لازم به ذکر است، به هر یک از واحدهای مسکونی این طرح بین ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۱۲ ساله با سود ۱۸ درصد تعلق گرفته و زمین این واحدها نیز امسال قیمت گذاری می‌شود و پس از گذشت ۲ سال، در اقساط ۳۶ ماهه از متقاضیان دریافت می‌شود.

انتهای پیام/970821/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول