اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

موقوفات حوزه‌های علمیه زیاد، اما درآمد آنها کم است

مسؤول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: هر چند تعداد موقوفات حوزه‌های علمیه زیاد، است، اما درآمد آنها کم است.

موقوفات حوزه‌های علمیه زیاد، اما درآمد آنها کم است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد ظهر امروز در نشست مشترک با نماینده ولی فقیه در استان زنجان اظهار کرد: در سازمان اوقاف برای اینکه فعالیت‌ها کمی سامان پیدا کند، استان‌ها منطقه‌بندی شده است و استان‌هایی که مناطق مشترک دارند به چهار منطقه تقسیم بندی شده است.

مسؤول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه نخستین نشست منطقه‌ای در زنجان برگزار و استان‌هایی شامل اردبیل، زنجان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی در آن حضور دارند، گفت: در این نشست مشترک فعالیت‌های همسو و مشترک بررسی خواهد شد و بیان هم‌افزایی و هم‌اندیشی و دستاوردهای مشترک از دیگر مسائلی است که در این نشست‌ها بررسی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برگرداندن اعتماد عمومی مردم به وقف و همچنین توجه جدی به نیات واقفین خیراندیش و اجرای اصل و اساس وقف‌نامه‌ها از اولویت‌های اوقاف است، تصریح کرد: امروز رقبات بسیاری در اوقاف وجود دارد که مغفول مانده و یا دستخوش اشخاص حقیقی و حقوقی قرار گرفته است که در حال شناسایی آنها هستیم.

روحانی‌نژاد با اشاره به اینکه تلاش ما درباره وقف این است که بخش عمده‌ای از آن به امین واگذار شود، تصریح کرد: وقف ظرفیت‌های بسیاری دارد که اگر آن را عملیاتی کنیم در حوزه کشاورزی، باغ‌داری و دامداری، آبزیان و همچنین شرکت‌های دانش بنیان به نتایج خوبی خواهیم رسید.

مسؤول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه حمایت از حوزه‌های علمیه از برنامه‌های جدی سازمان اوقاف است، گفت: هر قدر حوزه‌های علمیه تقویت شود، بهتر است از همین رو بحث تغذیه حوزه‌های علمیه امروز برنامه‌هایی داریم، هرچند که تعداد موقوفات حوزه‌های علمیه زیاد است، اما درآمد آنها پایین است.

وی با بیان اینکه ذات حوزه‌های علمیه مردمی بودن آن است و این باید به عنوان یک سیاست در این مراکز دنبال شود، تصریح کرد: امیدواریم با این امر بتوانیم در حوزه‌های علمیه فعالیت خوبی داشته باشیم.

روحانی‌نژاد با تأکید بر استفاده از ظرفیت موقوفات به نحو احسن گفت: یکی از اولویت‌های سازمان اوقاف در دوره جدید مدیریتی همین موضوع است.

پیگیری وقف دسته‌جمعی

نماینده ولی فقیه در استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اقدام جدید سازمان اوقاف در ارتباط با حوزه‌های علمیه قابل تقدیر است، گفت: توصیه بنده همواره توجه به حوزه‌های علمیه بوده است.

آیت‌الله شیخ علی خاتمی افزود: بنده اگر شخصا قرار بود پولی خرج کنم در ارتباط با حوزه خرج می‌کردم و توصیه من نیز این است که حداقل ثلث مال در بحث حوزه وقف شود.

وی با اشاره به اینکه در ارتباط با موقوفات جدید نیز چند سال قبل وقف جمعی شکل گرفت اما جدی گرفته نشد، گفت: امروز باید از این بودجه‌های کوچک استفاده کنیم، مثلا اهالی مسجد جمع شوند و برای مسجد یک رقبه بخرند یا روستاییان رقبه بخرند.

انتهای پیام/73005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول