اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

«کارخانه برق هرسین» در فهرست آثار ملی ثبت شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، از ثبت «پل میانراهان» و «کارخانه برق هرسین» در فهرست آثار ملی ایران خبر داد.

«کارخانه برق هرسین» در فهرست آثار ملی ثبت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، امید قادری اظهار داشت: شورای سیاست‌گذاری آثار ملی کشور روز گذشته در شهرستان ماهشهر خوزستان برگزار شد و 2 اثر کرمانشاه در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان اداره‌کل میراث فرهنگی کرمانشاه با جمع‌آوری 2 پرونده در این جلسه حاضر شدند که بعد از بررسی کارشناسان هر 2 پرونده مورد قبول و در فهرست آثار ملی ثبت شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با بیان اینکه «پل میانراهان» و «کارخانه برق هرسین» به عنوان 2 اثر استان به ثبت ملی رسیدند، اظهار داشت: کارخانه برق هرسین در دوره پهلوی برای برق‌رسانی به هرسین ساخته شد و دستگاه‌های این کارخانه را شخصی خیر از انگلیس خریداری کرد و با خرید سهام آن توسط مردم این کارخانه راه‌اندازی شد. 

وی اضافه کرد: این کارخانه به مساحت 350 مترمربع از 2 ساختمان مجزا تشکیل شده است و باتوجه به اینکه این اثر اولین میراث صنعتی استان است که در فهرست آثار ملی ثبت شده است، به‌عنوان موزه برق راه‌اندازی خواهد شد.

قادری در پایان، اظهار داشت: پل میانراهان پلی آجری از دوره صفوی با سه دهانه طاق که 2 تاق آن مازه‌دار و یکی تیزه‌دار است که در مسیر جاده بیستون به سنقر در کنار شهر میانراهان قرار دارد در سال‌های گذشته توسط اداره‌کل میراث فرهنگی مرمت شده و در فهرست آثار ملی ثبت شد. 

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول