اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

لزوم توجه به استعداد بانوان در حوزه صنایع دستی

فرماندار شهرستان شوط گفت: زنان شهرستان شوط در حوزه های مختلف صنایع دستی و تولیدات سنتی و صنعتی استعدادها و ظرفیت های زیادی دارند و باید به شکل مطلوبی برای نهادینه کردن استفاده از این ظرفیت ها و استعدادها در جامعه اقدام کرد.

لزوم توجه به استعداد بانوان در حوزه صنایع دستی

به گزارش خبرگزاری فارس حسن عبداللهی فرماندار شهرستان شوط در نشست تخصصی بانوان این شهرستان، اظهار داشت:در هیچ جای دنیا توسعه پایدار اتفاق نمی افتد مگر اینکه از ظرفیت ها و فاکتور نیروی انسانی آن جامعه استفاده شود و برای این منظور می توان روی اشتغال زنان طرح هایی را ارائه داد تا بررسی های لازم انجام گیرد و در نهایت منجر به حمایت از زنان کار آفرین شد.

وی گفت: انتخاب، آموزش و ساماندهی زنان تسهیلگر توسعه روستایی، آموزش و ترویج کارآفرینی زنان روستایی و تقویت نقش زنان باید در دست اقدام گیرد.

حسن عبدالهی اصل گفت : یکی از مهم‌ترین معیارها جهت سنجش درجه‌ی توسعه‌یافتگی یک کشور، میزان اهمیت و اعتباری است که زنان در آن کشور دارا می باشند. نقش زنان در توسعه، مستقیماً با هدف توسعه‌ی اجتماعی و اقتصادی بستگی داشته و از این‌رو در تحول همه جوامع انسانی، عاملی بنیادی محسوب می‌گردد.

فرماندار شهرستان شوط تصریح کرد: فعالیت زنان در عرصه‌ی کارآفرینی در جوامع مدرن، تحولات زیادی در کلیه‌ی فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و غیره به وجود آورده و به عنوان مهم‌ترین ابزار کارآفرینی مدرن مورد توجه قرارگرفته است.

وی افزود: در شهرستان ما ظرفیت های فراوانی برای تولید و اشتغال وجود دارد که برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید از همه آنها به نحو مطلوب استفاده کرد به عنوان مثال مشارکت زنان در فعالیت های اقتصادی نه تنها باعث شناخت ظرفیت ها و توانایی های آنان می شود، بلکه در توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه هم نقش کلیدی دارند.

عبدالهی اصل اظهار داشت: زنان شهرستان شوط در حوزه های مختلف صنایع دستی و تولیدات سنتی و صنعتی استعدادها و ظرفیت های زیادی دارند و باید به شکل مطلوبی برای نهادینه کردن استفاده از این ظرفیت ها و استعدادها در جامعه اقدام کرد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول