اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اجرای طرح ساماندهی دست‌فروشان به عنوان یک فرصت تلقی شود

معاون امور عمرانی استاندار کردستان گفت: ساماندهی وانت‌بارها و دستفروش‌ها باید به عنوان یک اولویت مهم در استان مورد توجه قرار گیرد و راهکارهای ارائه شود که این تهدید به فرصت تبدیل شود.

اجرای طرح ساماندهی دست‌فروشان به عنوان یک فرصت تلقی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، شهرام ملکی صبح امروز در نشست بررسی ساماندهی دست فروشان و ساخت و سازهای غیرمجاز که با حضور استاندار کردستان در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان امروز به عنوان یکی از نقاط و ظرفیت‌های گردشگری مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: هرچند این استان به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری مطرح است، اما هنوز فضاها و زیرساخت‌های لازم را در این حوزه آماده نکرده‌ایم.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان از وانت‌بارهای دست فروش و افزایش تعداد آنها در معابر مختلف به عنوان یکی از مشکلات جدی در سطح شهر سنندج نام برد و گفت: متاسفانه هر روز به صورت خزنده معابر و مسیرهای جدیدی در سیطره وانت‌های دست‌فروش قرار می‌گیرد.

ملکی گفت: شاید خیلی از افرادی هستند که اینها را مدیریت و برنامه‌ریزی و هدایت می‌کنند که مجموعه شهر سنندج به وانت‌بار تبدیل شود.

وی اضافه کرد: با این کار به اقتصاد رسمی و کسانی که شرافتمندانه دارند کار و تلاش می‌کنند ضربه وارد می‌شود و به کارهایی که مافیا و قاچاق است دامن می‌زنیم.

وی افزود: ساماندهی وانت‌بارها و دست‌فروش‌ها باید به عنوان یک اولویت مهم در استان مورد توجه قرار گیرد و راهکارهای ارائه شود که این تهدید به فرصت تبدیل شود.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان گفت: یک مشکل شهری ما دست‌فروشان است تمام کارهای مشابه را در سطح کشور شناسایی و طرح‌های موفق کاملا رصد شده است.

ملکی اظهار کرد: در مجموعه استانداری بر اساس درخواست شهرداری ترک تشریفات مناقصه را داده‌ایم تا بتوانیم از ظرفیت‌هایی که وجود دارد یک نفر را که در اجرای این طرح در سایر استان‌ها موفق بوده معرفی کند.

وی با بیان اینکه همه همکاران به دلیل تهدیدها و لایه‌های پنهانی که وجود دارد و اینکه مجموعه شهرداری ابزاری قانونی برای برخورد با افراد سودجو را ندارند باید نقش آفرینی کنند، گفت: در گام نخست یک مصوبه شورای تامین می‌خواهیم که این طرح را بعد از اینکه بروز می‌شود همه را پای کار بیاورند.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان عنوان کرد: این یک فرصت است باید از فاز امنیتی آن بیرون بیایم شورای تامین یک مصوبه در راستای اجرای این طرح بدهد و گام‌های مختلف در اجرای این مصوبه ارائه شود.

ملکی خاطرنشان کرد: شهرداری تمام اطلاعات در اجرای طرح ساماندهی دست‌فروشان را به روز و هرجا با مشکل مواجه شدیم باید زیر نظر شورای تامین مشکل رفع شود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول