اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

دعوت رئیس اسکودا از حقوقدانان برای نامزدی در انتخابات مجلس

رئیس اتحادیه کانون های وکلای دادگستری کشور از جامعه وکلا در خواست کرد تا در انتخابات مجلس، نامزد شوند و حضوری فعال داشته باشند.

دعوت رئیس اسکودا از حقوقدانان برای نامزدی در انتخابات مجلس

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس، مرتضی شهبازی نیا رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری (اسکودا) با دعوت از وکلا و حقوقدانان برای ثبت نام در انتخابات مجلس در صفحه شخصی خود نوشت: «تنها راه توسعه پایدار یک کشور، استقرار حاکمیت قانون است. حاکمیت قانون به عناصری نیاز دارد که مهمترین آنها عبارتند از پارلمان قوی، قضات مستقل و متخصص، رسانه آزاد و کانون وکلای مستقل. وکلا فقط وظیفه حرفه ای و صنفی در مقابل موکل ندارند، بلکه با همبستگی با قضات و سایر حقوقدانان، در مقابل جامعه و آحاد مردم هم مسئولیت اجتماعی دارند، مسئولیتی که جلوه بارز آن تلاش برای حاکمیت قانون است.

از همه وکلا، قضات و حقوقدانان ارجمندی که مجال و موقعیت مناسب در یک حوزه انتخابیه دارند، تقاضا می‌کنم که در ایام باقی‌مانده، داوطلب نمایندگی مجلس شوند.»

رئیس اسکودا همچنین یکی از بهترین راه ها برای رفع مشکلات و اصلاح امور را شرکت در انتخابات دانسته و اعلام کرده است: با همه حرف و حدیث‌هایی که ممکن است درباره انتخابات زده شود معتقدم نقش انتخابات برای ارائه مردم‌سالاری در کشور دارای اهمیت است. الان در شرایطی هستیم که مجلس آینده می‌تواند نقش پررنگی ایفا کند.

وی گفت: مهم‌ترین افراد برای حضور در مجلس حقوق‌دانان و وکلا هستند چون نفس قانون‌گذاری مربوط به امور حقوقی و تسلط به قانون است. اگر می‌خواهیم تصمیم‌گیری‌ها مبتنی بر قانون باشد باید تعداد حقوقدانان در مجلس بیشتر شود.

شهبازی نیا تأکید کرد: از وکلا در سراسر کشور درخواست می‌کنم که برای انتخابات ثبت نام کنند و امیدواریم حداقل از هر استان یک نماینده وکیل و حقوق‌دان انتخاب شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول