اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

واکنش فرستاده سازمان ملل در لیبی به توافق ترکیه و طرابلس

فرستاده سازمان ملل در لیبی در واکنش به امضای یادداشت تفاهم بین ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فائز السراج»، گفت که سازمان ملل حق دخالت در تصمیمات حاکمیتی هیچ کشوری را ندارد.

واکنش فرستاده سازمان ملل در لیبی به توافق ترکیه و طرابلس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «غسان سلامه» فرستاده سازمان ملل در لیبی در واکنش به توافقات بین «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «فائز السراج» رئیس دولت وفاق ملی، با اشاره به اینکه سازمان ملل حق دخالت در تصمیمات حاکمیتی هیچ کشوری را ندارد، گفت: «اما طبیعتا موانع زیادی برای پیشرفت در روند سیاسی وجود دارد و هر مشکل جدیدی باعث تأسف ما خواهد شد.»

سلامه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک، ابراز امیدواری کرد که کشورها خطرات اوضاع لیبی را درک کنند و به خطرات مرحله کنونی لیبی واقف باشند و دست به اقدامی نزنند که دستیابی به توافق سیاسی را دشوار‌تر کند.

اروغان و السراج ۲۷ نوامبر گذشته دو یادداشت تفاهم در زمینه همکاری امنیتی و مناطق دریایی امضا کردند که با واکنش شدید مصر، قبرس و یونان مواجه شد و روز جمعه (دیروز) یونان از اخراج سفیر دولت السراج از این کشور خبر داد. (جزئیات بیشتر)

نیروهای شرق لیبی تحت امر ژنرال خلیفه حفتر نیز بیانیه‌ای صادر و امضای توافقنامه بین السراج و اردوغان را باطل دانست.

لیبی از زمان سقوط «معمر القذافی» رهبر سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ با دودستگی شدید در غرب و شرق مواجه است و دو دولت یکی در طبرق (شرق) و دیگر دولت السراج در غرب وجود دارد که دولت السراج در سطح جامعه بین‌الملل به رسمیت شناخته شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول