اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

پرداخت ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر ایلام

مدیرکل امور عشایر استان ایلام گفت: در راستای توانمندسازی عشایر استان ایلام 21 میلیاردتومان تسهیلات به این قشر پرداخت شد.

پرداخت ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر ایلام

علی سلیمی مدیرکل امور عشایر ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام، گفت: افزایش تولید گوشت قرمز توسط عشایر ایلام از ۷ هزار و ۹۰۰ تن در سال گذشته به ۸ هزار و ۳۰۰ تن در سال‌جاری افزایش یافته است.

وی افزود: سال گذشته تاکنون بیش از ۵ هزار خانوار عشایری استان ایلام از تسهیلات کم ‌بهره از محل بند (ب) ماده ۵۲، و تسهیلات قانون الحاق ۲ ماده ۱۰ و ۱۲ بحران و همچنین اعتبارات اشتغال روستائیان و عشایر از این تسهیلات استفاده کرده‌اند.

مدیرکل امور عشایر ایلام اظهار داشت: در سنوات گذشته تسهیلات بسیار خوبی در راستای افزایش راندمان تولید و بهره‌وری بیشتر به عشایر ارائه شده و از طریق سامانه کارا نیز نزدیک به ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر ایلام در راستای توانمندسازی پرداخت شده است.

سلیمی ادامه داد: نزدیک به ۷.۵ درصد دام عشایر کشور در استان ایلام و حوزه عشایری است که نقش عمده‌ای در تامین و عرضه مواد غذایی و پاسخگویی به تقاضاهای گوشت قرمز و مواد لبنی را دارند.

این مسوول استانی خاطرنشان کرد: محل بند ه تبصره ۴، مبلغ ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه آبرسانی در مناطق عشایری این استان اختصاص یافته و در حال حاضر ۲ پروژه تامین آب عشایر بانکول و درگه و تامین آب سیاهگل، پلیه، گیلانه، چشمه مهرو و روان شهرستان ایوان در دست اجرا است.

گفتنی است، در استان ایلام ۹ هزار و ۷۳۶ خانوار با جمعیتی ۶۰ هزار نفر  در ۹۵ کانون توسعه به دامداری و کشاورزی اشتغال دارند.

انتهای پیام/970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول