اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

تجمع دانشجویان در حمایت از شیخ زکزاکی/ درخواست تجمع‌کنندگان برای خروج وزات‌خارجه از موضع انفعال

جمعی از دانشجویان دانشگاه های تهران در حمایت از رهبر شیعیان نیجریه مقابل وزارت خارجه تجمع کردند.

تجمع دانشجویان در حمایت از شیخ زکزاکی/ درخواست تجمع‌کنندگان برای خروج وزات‌خارجه از موضع انفعال

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران صبح امروز (شنبه) در حمایت از شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه در مقابل وزارت خارجه تجمع کردند.

دانشجویان در این تجمع با در دست داشتن دست نوشته‌هایی به انفعال وزارت خارجه و مسئولان دیپلماسی در موضوع دستگیری رهبر شیعیان نیجریه انتقاد کردند.

جمعی از دانشجویان هم با در دست داشتن تصاویری از شیخ زکزاکی حمایت خود را از وی اعلام کردند.

تجمع کنندگان با سر دادن شعارهایی همچون " دیپلماسی ضعیف قاتل شیخ شریف"، چهره شیخ شد کبود، دیپلماسیت همین بود؟"، " سازش با مستکبر خیانت است به قران"، "زکزاکی، زکزاکی خدا نگه دار تو"، " خمینی آفریقا آزاد باید گردد" و " هیهات من الذله " از حاکمان نیجریه خواستند که هرچه سریعتر شیخ زکزاکی را آزاد کنند.

یکی از طلاب که در این تجمع حضور داشت، خطاب به مسولان دولت گفت: نتیجه سازش شما با مستکبرین را دیدیم، در قرآن آمده اگر سازش کنید جه اتفاقی خواهد افتاد. نتیجه سازش شما وضعی است که در کشور اتفاق افتاده و خود دولت هم در جمع کردن آن عاجز است.

بر اساس همین گزارش، محمد صادق شهبازی دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی در این تجمع گفت: یک عده مسئول پرونده شیخ زکزاکی هستند که یکی از آنها با شیخ ارتباطی ندارد و یا مخالفین شیخ ارتباط دارد.

وی افزود: وضعیت شیخ زکزاکی خیلی وخیم است ولی به جای پیگیری موضوع می روند با دشمنان شیخ دست دوستی اقتصادی می‌دهند،  مگر نیجریه چه دارد؟ این در حالی است که با بولیوی رابطه اقتصادی را یه صفر رساندند.

شهبازی تاکید کرد: اعتراض ما به دستگاه دیپلماسی خودمان و معاون اقتصادی رئیس جمهور است، با این اقداماتی که اینها می‌کنند چگونه انتظار دارند کسی پشت ما بایستند.

وی تاکید: آقای نهاوندیان که مسول آشفتگی اقتصاد ماست در حوزه خارجی هم دارد چنین کاری می‌کند.

شهبازی گفت: اینها باید الزامات عقلانیت دیپلماسی را رعایت کنند. اینها حاضر نیستند با دوستان انقلاب و کشور دست بدهند بعد می‌روند با مخالفان شیخ زکزاکی دست دوستی می‌دهند و این پیامش این است که دیگر کاری به زکزاکی نداریم،  ولی باید تاکید کنم که اگر برای زکزاکی اتفاقی بیفتد ما اینها را رها نمی کنیم.

وی افزود: سکوت نهادهای انقلابی موجب شهادت خمینی نیجریه خواهد شد. چرا شورای عالی امنیت، قوه قضاییه و نهادهای دیگر اعتراضی به زندانی شدن شیخ زکزاکی نمی‌کنند؟
شهبازی تاکید کرد: اگر اتفاقی برای شیخ زکزاکی رخ دهد مردم دستگاه های مسول را رها نخواهند کرد.

* بیانیه پایانی تجمع دانشجویان: وزارت خارجه از موضع انفعال خارج شود

« در روزهایی که  خانواده ها و بازماندگان حادثه کشتار زاریا آماده می‌شدند تا خاطره چهارمین سالگرد عروج عزیزانشان را گرامی بدارند، ناگهان خبری منتشر میشود که داغ ها را تازه میکند، و جراحتی دیگر بر این زخم چهارساله می نهد، شیخ زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه، به حکم دادگاه ایالتی کادونا به یک زندان مرکزی انتقال پیدا میکند، که این اقدام به تعبیر کمیسیون حقوق بشر اسلامی به منزله امضای حکم اعدام او می باشد.

این اقدام، که درست چند روز پس از دیدار آقای نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهور با بوهاری، رئیس جمهور نیجریه روی داده است، پرسش هایی را در مورد عملکرد وزارت خارجه برانگیخته است.

آقای رئیس جمهور، آقای دکتر ظریف، آقای نهاوندیان و ...، پرسش جمع انقلابی اینجا این است که چگونه در دیدارها و تمجدیات خود رفتار کرده اید که طرف مقابل، کوچکترین اهتمامی در شما برای حل این پرونده ندیده است و درست  بعد از برگشتنتان شرایط شیخ را پیچیده تر و بحرانی تر کرده است؟

دیدارهای شما نه تنها کوچکترین اثر مثبتی بر حل این قضیه نگذاشته است، که حتی اثر عکس نشان داده است، آقایان مسئول حق مردم مسلمان هست که از شما بپرسد که عملکردتان چه بوده است؟ حق دارد بداند که زبان فهمی های دنیای شما قرار است درکجا به درد بخورد، حق دارد بداند که نتیجه  زرتورق های دیپلماسی شما چه شده است؟

آقای رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، معاونت اقتصادی دولت، اینکه در آخر توانستید چشم‌های امیدتان را از غرب بردارید و وقت کردید به ارتباط با کشورهای دیگرجهان هم فکرکنید، بسیار خوب است، اما اگر فکر کرده اید، به دلیل فشارهای اقتصادی موجود، مردم قهرمان ایران حاضر می‌شوند با کشوری مرواده داشته‌باشند که در قتل عام 12 دسامبر 2015، بیش از 1000 مسلمان را به خاک و خون کشیده است، و این جدا از کشته های دیگر حملات و راهپیمایی های مسالمت آمیز است، اشتباه کرده‌اید. آقایان مسئول!،مردم ایران لقمه نانی را که آغشته به خون مظلومان است، نمی خواهند!

امروزدر 16 آذر، روز دانشجو، دانشجوی مسلمان عزادار است، عزادار همه بی‌تدبیری ها، کم‌کاری هاو مصحلت‌اندیشی‌های نابه‌جای مسئولین، دانشجوی مسلمان وظیفه اش می‌داند که مقابل بی عدالتی، ظلم، تبعیض، سرکوب و استکبار بایستد، چه این استکبار داخلی باشد یا خارجی. صدای مستضعفان باشد، چه داخل مرزهای ملی، چه خارج از آن. دانشجوی مسلمان بر سرهمان عهدی است که علی ابن ابی طالب بود، با اینکه هم قسم شده اند که بر گرسنگی فقرا و شکم بارگی اغنیا صبر نکنند، این پیمان را هم میان خود و خدایشان بسته اند که  دشمن ظالمان و یاریگر مظلومان باشند،

«کونا للظالم خصما و للمظلوم عونا»   

در این میان لازم است که دوباره تاکید شود، هر اتفاقی که برای شیخ زکزاکی، این شیخ تقریبی مجاهد، رخ دهد، مردم ایران و دانشجویان مسلمان، کشورهای اسلامی، علمای جهان اسلام و در خط مقدم آن وزارت امور خارجه  جمهوری اسلامی ایران را مسئول آن خواهد دانست، از دشمت خبثت انتظاری به جز خباثت نیست، اما داعیه دار دفاع از مظلومان و مستضعفان خود را به چه خوابی زده اند، که تاکنون نتوانسته اند یک اقدام قاطع از خود نشان دهند.

دانشجویان مسلمان اعلام می کنند که هیچ گونه توجیهی را برای اهمال کاری و عدم پیگیری مجدانه پرونده شیخ زکزاکی قبول ندارند، و از وزارت خارجه می‌خواهد که از موضع انفعال و بی خبری خارج شده، برای انتقال شیخ و همسرش به یک کشور دیگر جهت درمان و معالجه فعالانه وارد میدان شود، و مطمئن باشد که با این اقدام خود، حمایت آزادگان سرتاسر جهان را همراه خود خواهد داشت. مردم امروز اینجا جمع شده اند که بگویند از این خواسته انسانی خود به هیچ عنوان کوتاه نیامده، با تمام توان خود به مطالبه از دستگاه دیپلماسی ادامه می‌دهند.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول