اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

غبار محرومیت بر چهره جنوب سمنان/ محرومیت‌زدایی یا شعار و وعده؟

محرومیت‌زدایی در استان سمنان به‌ویژه در نقاط جنوبی و بافت‌های قدیمی شهرها بدون تردید نیازمند مدیریت و برنامه بوده؛ امری که تا امروز چندان قوی به آن توجه نشده است.

غبار محرومیت بر چهره جنوب سمنان/ محرومیت‌زدایی یا شعار و وعده؟

خبرگزاری فارس سمنان- غلام‌رضا کریمی‌محمدی: محرومیت‌زدایی در استان سمنان می‌تواند به بازگشت جمعیت به شهرها و روستاها در شهرستان‌های مختلف این استان به‌خصوص در مناطق دورافتاده و محروم کمک شایانی کند.

امروز به‌ویژه در نقاط جنوبی و بافت‌های قدیمی شهرها نیازمند تلاشی مضاعفی برای رخت بربستن محرومیت‌ها هستیم و مسؤولان باید به این امر بیش از هر زمان دیگری اهتمام داشته باشند.

در برهه کنونی، بدون تردید نیازمند مدیریت و برنامه برای محرومیت‌زدایی هستیم؛ امری که تا امروز جز در گروه‌های جهادی و فعالیت‌های سازمان‌یافته دانشجویان و بسیجیان، چندان قوی به آن توجه نشده است.

قرارگاه شهید شاطری؛ پای کار محرومیت‌زدایی

جبار دوست‌محمدی، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: بسیج و سپاه در حوزه خدمات عمرانی هم فعالیت‌های خوبی دارد.

وی با تأکید بر اینکه بخشی از فعالیت‌های قرارگاه شهید شاطری، توجه به امور عمرانی است، اظهار کرد: در صورت نیاز به همکاری بسیج و سپاه در حوزه محرومیت‌زدایی، نیروهای جوان، متعهد و انقلابی استان سمنان پای کار هستند.

رفع خرابی‌ها؛ بخشی از محرومیت‌زدایی

عبدالرحمان رستمیان، نماینده مجلس نهم هم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: رفع خرابی‌های موجود در بافت قدیمی شهرها، بخشی از محرومیت‌زدایی است.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های ذی‌ربط که در این حوزه وظیفه ذاتی دارند، باید به وظایف خود به‌درستی عمل کنند تا شاهد سرعت محرومیت‌زدایی در مناطق محروم این استان باشیم.

دوری از عمل جزیره‌ای

محسن مسعودیان‌راد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان هم به فارس گفت: باید در مناطق محروم استان سمنان برای رفع معضلات موجود، اقدامات اساسی اقتصادی انجام شود تا بر فقر منطقه به لحاظ محرومیت غلبه کنیم.

در صورت نیاز به همکاری بسیج و سپاه در حوزه محرومیت‌زدایی، نیروهای جوان، متعهد و انقلابی استان سمنان پای کار هستند

وی با تأکید بر اینکه تقویت عزم و برنامه جدی مدیران ذی‌ربط استانی و شهرستانی در حوزه محرومیت‌زدایی احساس می‌شود، تصریح کرد: امروز برای رفع محرومیت‌ها به همگرایی مسؤولان نیاز داریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان با اشاره به اینکه باید از پراکنده‌کاری دوری کنیم، اظهار کرد: از جزیره‌ای عمل کردن‌ها فاصله بگیریم تا مشکلات موجود تا حدودی رفع شود.

تقویت ستاد بازآفرینی

حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان هم به خبرنگار فارس گفت: دو شیوه برای رفع مشکلات موجود در بافت‌های قدیمی شهرها وجود دارد؛ یکی از این راه‌ها، استفاده از ظرفیت ستاد بازآفرینی شهری که با مسؤولیت معاون عمرانی استاندار سمنان و دبیری، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان تشکیل می‌شود، است.

وی با تأکید بر اینکه ستاد بازآفرینی شهری به مباحث کالبدی و عمرانی می‌پردازد، تصریح کرد: موضوعات پیرامون رفع مشکلات اجتماعی که در حوزه کاری ما قرار دارد، نیز با قدرت پیگیری می‌شود.

محرومیت‌ها بخش قابل‌توجهی از بافت‌های فرسوده و قدیمی شهرهای استان سمنان را  در برگرفته است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه روی مسائل اجتماعی تأکید خاص و ویژه‌ای داریم، اظهار کرد: بازدیدها و جلسات متعدد و پیگیری‌های زیادی در این حوزه انجام شده و در شهرستان سمنان و سایر شهرستان‌های استان تصمیمات خوبی در این‌باره اتخاذ می‌شود.

مردم منتظرند

به‌هرحال امروز مردم منتظر هستند تا نتیجه تلاش‌های مسؤولان در زمینه محرومیت‌زدایی از شهرها و روستاهای استان سمنان در میدان عمل دیده شود.

محرومیت‌ها که بخش قابل‌توجهی از مناطق جنوبی و بافت‌های فرسوده و قدیمی شهرهای استان سمنان را هم در برگرفته، با همت جهادی و مدیریت معتقد به محرومیت‌زدایی رفع می‌شود.

تصاویر: اسماعیل طحان- فارس سمنان

انتهای پیام/74035/م/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول