اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

اگر مجلس آینده ضعیف باشد دولت آینده نیز ضعیف خواهد بود

امام جمعه دماوند با بیان اینکه برخی روباه صفتان می خواهند ماهیت روز دانشجو را تغییر دهند، گفت: اگر مجلس آینده ضعیف باشد دولت آینده نیز ضعیف خواهد بود.

اگر مجلس آینده ضعیف باشد دولت آینده نیز ضعیف خواهد بود

حجت الاسلام فتاح دماوندی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه دماوند با اشاره به دهم ربیع الثانی ضمن تسلیت وفات حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: دهم ربیع الثانی سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) است، هجرت این بانوی بزرگ اسلام به قم تمدن ساز بود و وجود آن حضرت قم را به مرکز تولید فرهنگ اسلام ناب تبدیل کرد.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه السلام گفت: قم کوفه کوچک است یعنی قم مثل کوفه کانون استقرار ولایت امیرالمومنین و پایتخت حکومت علوی و محل حکومت حضرت رقیه الله (عج) بعد از ظهور است، قم مرکز نشر علم و فضل و تربیت عالمان دینی و یاران امام عصر می باشد.

برخی روباه صفتان می خواهند ماهیت روز دانشجو را تغییر دهند

فتاح دماوندی در ادامه با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو گفت: باید مواظب باشیم دشمن در دانشگاه‌ها نفوذ نکند اگر دانشگاه فاسد شود کشور می شود، کلید سعادت مملکت به شرط درست عمل کردن به دست استادان، معلمین، دانشجویان و دانش‌آموزان است.

وی افزود: ۱۶ آذر یاد آور جنبش دانشجویی ضد استکباری و عدالت خواهی است، اما برخی روباه صفتان می خواهند ماهیت روز دانشجو را در ایران تغییر دهند و دانشجویان را غرب گرا و وابسته نشان دهند.

امام جمعه دماوند عنوان کرد: تمام تلاش امامین انقلاب اسلامی رها کردن کشور از بند وابستگی و مستقل کردن ایران بود و هست، یکی از مراکز مهم کاهش وابستگی کشور به بیگانگان دانشگاه ها و مراکز علمی است.

وی ادامه داد: دانشجویان و اساتید باید خود را در میدان جنگ های فرهنگی و اقتصادی ببینند برای غلبه بر دشمن تلاش کند، ما در ۴۰ سال گذشته دشمن شناخته ایم و در شش سال اخیر دشمن شناس در شده ایم.

دولت در اجرای برجام دچار قصور های فراوانی شد

خطیب نماز جمعه دماوند بیان کرد: ایران در مسئله برجام خسارت های زیادی دید به طوری که به تمام تعهدات خود عمل کرد اما طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرده است و این یعنی خسارت محض، خسارت های برجام به این دلیل مانند پتکی بر سر ما فرود آمد که دشمن را دوست خود خواندیم.

وی گفت: برجام را فتح‌الفتوح دانستند که به واسطه آن تمام مشکلات کشور حل خواهد شد ، مقام معظم رهبری برای اجرای برجام ۹ شرط گذاشتند، ولی دولت در اجرای آن دچار قصور و تقصیر های فراوانی شد.

وی افزود: آن کسانی که هر توافقی را از توافق نکردن بهتر می دانستند امروز باید پاسخگوی این خسارت به مردم باشند، عجله در توافق باعث غفلت از جزئیات آن و در نتیجه بدعهدی دشمن شد.

فتاح دماوندی اذعان کرد: اگر دولتمردان در سیاست خارجی سه اصل عزت حکمت و مصلحت را رعایت می کردند مقاومت فعال دست شما را بالا می برد.

وی گفت: برخی مسئولین حرف‌های خنده داری می زنند، آقای عراقچی می‌گوید اروپایی ها باید از خود گذشتگی بیشتری نشان دهند، مثل اینکه اروپایی‌ها را با بسیجیان عملیات والفجر و فتح المبین مقایسه می کنند.

فرانسه بازیگر پنهان دولت ترامپ است

امام جمعه دماوند با اشاره به اعتراضات مردمی در فرانسه عنوان کرد: امروز فرانسه شاهد اعتراضات گسترده ایست، در فرانسه مردم شعار مرگ بر آمریکا سر نمی دهند و تحریم هم نیستند اما از تبعیض و گرسنگی رنج می برند، اعتصاب علیه اصلاح نظام بازنشستگی، حمل و نقل عمومی و مدارس این کشور را به تعطیلی کشاند، این اعتراضات جدای از اعتراض جلیقه زردهاست که دولت فرانسه یک سال است با آن دست و پنجه نرم می کند.

وی تصریح کرد: کشور های پیشرفته و سرمایه دار هم مشکلات بزرگی دارند چرا که نظام سرمایه داری اجازه اجرای عدالت را نمی‌دهد، آن وقت مسئولان ما بعد از آمریکا دلشان را به فرانسه خوش کرده اند، آقاجان سگ زرد برادر شغال است، همین فرانسه صدام را مجهز به سلاح شیمیایی کرد، فرانسه سال ها به گروهک تروریستی منافقین پناه داده است.

وی بیان کرد: فرانسه بازیگر پنهان است که در زمین دولت ترامپ نقش بازی میکند، آمریکا به دنبال تجزیه کشور هاست، ملت های مسلمان باید بیدار باشند، تبعیت از ولایت فقیه و مرجعیت تنها راه نجات است.

فتاح دماوندی افزود: جو بایدن سیاستمدار کهنه کار آمریکایی در سال ۲۰۰۷ طرحی ارائه داد که کشور عراق به سه قسمت سنی، کرد و شیعه تجزیه شود، مردم عراق باید تهدید ها را تبدیل به فرصت کنند، جدایی از مرجعیت آغاز نابودی عراق است، وحدت مسلمین و یکپارچگی کشورهای اسلامی خار چشم دشمنان است.

اگر مجلس آینده ضعیف باشد دولت آینده نیز ضعیف خواهد بود

خطیب نماز جمعه دماوند در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات اظهار کرد: انتخابات مهمی را در پیش داریم، اگر مجلس آینده ضعیف باشد دولت آینده نیز ضعیف خواهد بود، شرکت حداکثری و انتخاب اصلح خواسته رهبری و همه دلسوزان انقلاب است.

وی گفت: باید مراقب باشیم برخی افراد تندرو در جناح های مختلف کشور را چند قطبی نکنند، برخی

افراد خواسته یا ناخواسته مردم را در مقابل هم قرار می دهند، با وجود تمامی اختلاف سلیقه ها باید بدانیم همه ما ایرانی هستیم و در یک کشتی حرکت می کنیم.

امام جمعه دماوند خاطرنشان کرد: برخی گروه ها با هدف ضربه زدن به رقبا اقداماتی میکنند که نتیجه اش می شود ضربه به نظام و باید مراقب بود.

انتهای پیام/پ/ث30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول