اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

هیئت اجرایی در بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس فرافکنی نکند

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه هیئت‌های اجرایی این مسؤولیت را به‌درستی انجام دهند، گفت: نکند هیئت‌های اجرایی تصمیمات را به گردن شورای نگهبان بیندازند، نکند فرافکنی کرده و هرچه بشود بگویند شورای نگهبان رد کرده، کاری نکنید که مردم به شورای نگهبان بدبین شوند.

هیئت اجرایی در بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس فرافکنی نکند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه رشت در مصلی این شهر با تأکید بر دقت عمل هیئت‌های اجرایی انتخابات مجلس اظهار کرد: به ستادها و هیئت‌های اجرایی می‌گویم که آبروی افرادی که خود را برای انتخابات آماده می‌کنند حفظ کنید و دلیل رد صلاحیت‌ها را به مردم نگویید مگر اینکه خودشان بخواهند چراکه آبروی مردم از کعبه بالاتر است.

وی با تأکید بر اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات تصریح کرد: با توجه به اهمیت حضور حداکثری مردم، نکند حضور افراد انقلابی و مؤمن را فدای حضور حداکثری کنید، نکند برنامه را جوری تعبیه کنید که هرکسی بدون داشتن ویژگی‌های اساسی بتواند وارد این میدان شود.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر لزوم دقت نظر هیئت‌های اجرایی بیان کرد: هیئت‌های اجرایی این مسؤولیت را به‌درستی انجام دهند؛ نکند آن را به گردن شورای نگهبان بیندازند، نکند فرافکنی کرده و هرچه بشود بگویند شورای نگهبان رد کرده، کاری نکنید که مردم به شورای نگهبان بدبین شوند.

وی با تشریح وظایف هیئت‌های اجرایی تصریح کرد: اگر ستاد اجرایی به‌درستی وظایف خود را انجام ندهند از هیئت نظارت به‌صورت جدی می‌خواهیم که به‌درستی در نظارت از کاندیداها دقت کنند، کاندیدایی که نتواند حرف بزند و مقاله‌اش را نیز دیگری بنویسد به درد نمایندگی نمی‌خورد، حرف زدن، تقوا و عمل کردن از ویژگی‌های مهم نمایندگان است.

فلاحتی با اشاره به وفات فاطمه معصومه (س) در دهم ربیع‌الثانی گفت: دومین رکن معنوی ملت ایران قم است قمی که بنا بر روایات کوفه دوم است، کوفه ازآنجا حائز اهمیت است که بعد از ظهور حضرت مهدی (عج) حکومت آن حضرت در آنجا تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به مسئله به توپ بستن گنبد امام رضا (ع) در دوران احمدشاه، توسط سربازان روسی، خاطرنشان کرد: ایام تاریخی شهادت میرزا کوچک نیز در این دوران مسئله تلخ تاریخ ما را تشکیل داده است که گرامیداشت این چهره بزرگ تاریخی، بسیار حائز اهمیت است.

خطیب جمعه رشت با اشاره به شهادت دانشجویان در حوادث تاریخی پیش از انقلاب بیان کرد: در ۱۸ آذر ۱۳۷۰ سازمان ملل صدام را متجاوز و آغازگر جنگ اعلام کرده که این اعتراف و بیان مطلب در این تاریخ، یک روز به‌یادماندنی در تاریخ ایران اسلامی را شکل داده است.

فلاحتی با اشاره به روش‌های مختلف دشمنان قسم‌خورده ملت بصیر ایران اسلامی، برای دشمنی و مقابله با آنان، تصریح کرد: جنگی به نام "جنگ شناختی " که سخت‌تر از جنگ بالستیک است در کشور شکل گرفت، در این جنگ، دشمنان توسط فضای مجازی، نخبگان کشورهای اهل بصیرت را هدف قرار داده و با تخریب جوامع نخبگانی آنان باورها و ارزش‌های ملت‌ها را مورد هدف قرار می‌دهند.

خطیب جمعه رشت یکی از مهم‌ترین اهداف "جنگ شناختی " را وارونه نشان دادن شجاعت و مقاومت مردم و دانشجویان شجاع ایران در جنگ تحمیلی هشت ساله عنوان کرد و افزود: هدف دشمن در "جنگ شناختی " هدف قرار دادن نخبگان کشورهاست تا باورها و ارزش‌های آن جامعه را تحت شعاع قرار دهند.

وی با اشاره به سلسله سرکشی‌های خود از کارخانه‌ها و شرکت‌های فعال، ورشکسته و نیمه فعال استان گیلان، گفت: در روز گذشته بازدید جامعی از کارخانه کاشی خزر استان گیلان که سابقاً خوش‌نام و در سطح ملی خوش آوازه بود، داشته است.

فلاحتی با اشاره به راه‌اندازی مجدد فاز دوم کاشی خزر خبر داد و تصریح کرد: درگذشته کاشی خزر در ایران حرف اول را می‌زد اما به دلیل ضعف مدیریت‌ها و تعلل مسؤولین در سال ۹۴ این کارخانه از کار افتاد که به حول قوه الهی این فاز دوباره راه‌اندازی شده و جایگاه خوبی برای حضور آن در میادین بیرون کشور مانند اوراسیا وجود دارد.

وی با ابراز خرسندی از جذب بیش از ۱۰۰ تن از جوانان در این کارخانه گفت: از کارخانه نخ‌ریسی در کوچصفهان نیز بازدید کردم، برایم بسیار عجیب بود که مدیر این مجموعه می‌گفت از دولت هیچ نمی‌خواهد فقط می‌خواهد که دستان پنهان واردکنندگان کالاهایی که آنان می‌سازند را ببندند، من نیز میگویم این درد، درد کاملاً درستی است.

خطیب جمعه رشت بهانه واردکنندگان کالاهای موجود در کشور را کاهش قیمت کالاهای تولیدی داخلی دانست و افزود: من تعجب می‌کنم شما کار و تولید در داخل را خوابانیده، جوانان را بی‌کار می‌کنید که افزایش قیمت در کالاهای تولیدی رخ ندهد؟! این تفسیر درستی نبوده و نخواهد بود.

فلاحتی با بیان اینکه سه کشور المان انگلیس و فرانسه مسئله "مکانیسم ماشه " را مطرح و ایران را تهدید کردند، خاطرنشان کرد: این کشورها موشک بالستیک ایران را تهدید جامعه بشری عنوان کردند این چه سخنان کذایی است که اینان میگویند! رهبران کذایی برخی کشورهای اروپایی این تعداد از کشورهایی را که ابزار کشتارجمعی دارند را کنار گذاشته و تنها موشکی که برای دفاع از مرزوبوم خود می‌سازیم را تهدید می‌دانند؟!

وی با ابراز تعجب از موضع رهبران برخی کشورهای اروپایی در مواجه باقدرت موشکی ایران، گفت: حنای این رهبران کذایی برخی کشورهای اروپایی دیگر برای ملت ایران رنگی ندارد.

امام‌جمعه رشت با اشاره به سلسله مباحث هر هفته نماز جمعه تا پایان سال جاری، مبنی بر صفات نماینده در تراز انقلاب در راستای آگاهی بخشیدن به مردم، افزود: نماینده باید در میدان عمل حزبی و جناحی فکر نکند، نماینده باید صاحب اندیشه سیاسی جهانی بوده و باید دشمن‌شناس باشد.

فلاحتی با اشاره به‌نظام تربیتی در اسلام اظهار کرد: بعد از تشویق، تنبیه پنجمین مؤلفه تربیتی همراه با شرایط مؤثر است هرچند که در اسلام تشویق غلبه بر تنبیه دارد.

وی تنبیه را مؤلفه‌ای برای آگاه کردن و آگاهی دادن متربی دانست و افزود: تنبیه واکنش منفی در برابر کارهای بد فرزند و متربی است لذا واکنش منفی لزوماً با ضرب و شتم همراه نیست.

امام‌جمعه رشت با اشاره به شرایط تنبیه در باب تربیت انسان گفت: هدف تنبیه توسط تنبیه‌کننده باید منع کردن خطا و لغزش خطاکار باشد نه اینکه والدین و مربی، زدن، سیلی و چوب و چماق را در دست بگیرد زیرا این نوع تنبیه دور از خرد جمعی است.

فلاحتی با بیان اینکه تنبیه باید سنجیده و حساب‌شده صورت بپذیرد چراکه گذر از حدود آنان، اثر معکوس دارد، خاطرنشان کرد: افراط در سرزنش، تنبیه و ادب میزان لجاجت متربی و فرزند را افزایش داده و نتیجه تربیتی را به همراه نخواهد داشت.

انتهای پیام/۳۳۸۹/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول