اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

پرداخت 3 هزار و پانصد میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی توسط کمیته امداد

رئیس کمیته امداد کشور از پرداخت بیش از 3 هزار و پانصد میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) بر اساس تبصره 16 خبر داد.

پرداخت 3 هزار و پانصد میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی توسط کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد کشور صبح پنجشنبه در قالب سفر به استان قزوین، از شرکت واقع در شهرستان آبیک بازدید کرد.

رییس کمیته امداد امام خمینی کشور در حاشیه این بازدید گفت: یکی از سیاست‌های مهم این نهاد حمایت از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی است و مددجویان این نهاد را هم حمایت می‌کند.

وی افزود: یکی از اولویت‌های کمیته امداد، مهارت‌آموزی مددجویان به منظور استقلال و اشتغالزایی مددجویان است و امیدواریم آنها علاوه بر خودکفایی، کار آفرین نیز شوند.

بختیاری ادامه داد: بسته‌های تشویقی کمیته امداد به منظور اشتغالزایی و خودکفایی مددجویان این نهاد براساس مجوز اخذ شده از بانک مرکزی به ازای بکارگیری هر 10 مددجو در بنگاه های اقتصادی و محیط های کسب و کار 500 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت در اختیار کار فرما قرار می گیرد تا از این طریق، کارفرمایان به جذب مددجویان ترغیب شوند.

وی با اشاره به سیاست‌های این نهاد در راستای ارتقاء سطح معیشت مددجویان تحت پوشش این نهاد عنوان کرد: یکی از مهمترین رویکردهای این نهاد توانمند سازی مددجویان است و امیدواریم کارآفرینان و فعال عرصه‌های اقتصادی صاحبان کسب و کار در این مسیر با ما همکاری لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: با همکاری دولت و نمایندگان مردم در خانه ملت، در سال‌جاری بر اساس تبصره 16 اعتباری بالغ بر سه هزار و پانصد میلیارد تومان برای اشتغالزایی به این نهاد اختصاص یافت و قرار است در قالب تسهیلات به مددجویان اختصاص یابد.

وی ادامه داد: در سال گذشته نیز با دستور مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ارزی و از محل اشتغال روستایی 2هزار و پانصد میلیارد تومان به این نهاد اختصاص یافت.

این مسوول عنوان کرد: بر اساس ماده 84 برنامه ششم توسعه و تکلیفی که قانون برعهده کمیته امداد و بهزیستی قرار داده این نهاد های حمایتی باید سالیانه یکصد هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کنند که از این میزان مسئولیت ایجاد 70 هزار شغل برعهده کمیته امداد است.

بختیاری اضافه کرد: تلاش داریم با همکاری استانداران، فعالان اقتصادی و ائمه جمعه، سال‌جاری 170 هزار شغل برای مددجویان ایجاد کنیم.

دیدار با امام جمعه و استاندار قزوین و خانواده‌های مددجویان و بررسی نحوه خدمت‌رسانی به آنها از مهم‌ترین برنامه‌های رئیس کمیته امداد در این سفر است.

گفتنی است، این شرکت ۲۵۰ هزار اشتغالزایی دارد و ۴۰نفر مددجویان امداد را به کارگیری کرده است و کمیته مداد براساس بسته‌های تشویقی برای هر نفر اشتغال ۵۰ میلیون تومان وام و به این کارفرما یک میلیارد و نیم وام می‌دهد.

در این شرکت بسته تشویقی پرداخت حق بیمه برای ۴۰کارگر معاف است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول