اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کاهش تعداد پرونده‌های قضایی در اصفهان

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: حسب دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر کاهش تعداد پرونده‌های باقیمانده، 16 هزار پرونده در خرداد به 11 هزار و 500 پرونده در آبان ماه کاهش پیدا کرد و بقیه نیز تا پایان سال تعیین تکلیف می‌شود.

کاهش تعداد پرونده‌های قضایی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا حبیبی بعد از ظهر امروز در دیدار رئیس قوه قضائیه با قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان اصفهان اظهار داشت: وظیفه دارم به نمایندگی از خانواده دادگستری استان و سازمان‌های وابسته حضور ریاست قوه قضائیه و مسؤولان عالی دستگاه قضا به اصفهان خوش‌آمد بگویم.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: اصفهان که به شهر هنرمندان شهرت جهانی دارد، به عنوان مهد فرهنگ و تمدن اسلامی به حق به اسم پایتخت فرهنگ و تمدن معرفی شده، با هزاران واحد تولیدی صنعتی‌ترین استان کشور است.

وی تصریح کرد: امیدی که در عموم مردم نسبت به ایجاد تحول در دستگاه قضایی به وجود آمده نباید به یاس تبدیل شود که نه تنها حیثیت دستگاه قضا بلکه آبروی نظام جمهوری اسلامی به آن وابسته است.

حبیبی افزود: حسب دستور رئیس قوه مبنی بر کاهش تعداد پرونده‌های باقیمانده، 16 هزار پرونده در خرداد به 11 هزار و 500 در آبان ماه کاهش پیدا کرد و پرونده‌های باقیمانده نیز تا پایان سال تعیین تکلیف می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان عنوان کرد: از این که با اختصاص اجاره ساختمان و پرداخت پاداش به کارکنان موافقت شد، تقدیر می‌کنم، این موضوع کمک کرد تا با افزایش 7 شعبه تجدید نظر و 10 شعبه بدوی به سایر شعب، ورودی پرونده‌ها از 300 پرونده به 200 پرونده کاهش یابد و در شعب بدوی هم به همین نسبت در حال کاهش است.

حبیبی ادامه داد: با همکاری دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در حوزه پیشگیری و ارتباط بیشتر با افزایش آگاهی شهروندان قدم‌هایی برداشته شده است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان تاکید کرد: در خصوص پرونده مبارزه با مفسدان اقتصادی و اطلاع‌رسانی در این‌ زمینه، اصل را بر حمایت از فعالان اقتصادی گذاشته‌ایم و با پیگیری‌های جدی از تعطیلی کارخانه‌ها و ده‌ها هزار کارگر جلوگیری شد.

وی با اشاره به پرونده‌های مرتبط با کاربری غیرمجاز نیز گفت: 1700 پرونده کاربری غیرمجاز از سال‌ها قبل باقیمانده که جهاد کشاورزی اخیرا اعلام کرده به لحاظ قانونی امکان طرح در کمیسیون‌های مربوطه را ندارد.

حبیبی با اشاره به کاهش زندانیان به ویژه در بحث مهریه، خاطرنشان کرد: 100 نفر از زندانیان آزاد شدند و تعدادی که هنوز هستند اتهامات دیگری دارند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به اغتشاشات اخیر عنوان کرد: پس از سخنان رهبر انقلاب مردم صف خود را از معاندان جدا کردند اما با این وجود مردم انتظار دارند دولت به مطالبات آن‌ها توجه کند، نکته دیگر این که دستگاه قضایی با دقت و سرعت به پرونده تخلفات رسیدگی می‌کند.

وی تأکید کرد: طبق تحقیقات اولیه مشخص شده بعضی از آن‌ها با حمایت گروه‌های خارج از کشور از حرکت اعتراضی مردم سوء‌استفاده و تخریب اموال عمومی را انجام دادند؛ برای این افراد احکامی عبرت‌آموز صادر خواهد کرد.

انتهای پیام/63064/آ 30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول