اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بارزانی: خطر داعش هنوز تمام نشده است

رئیس منطقه کردستان عراق داعش را همچنان خطری برای صلح و امنیت در عراق و کل منطقه و جهان خواند و گفت ناآرامی‌های عراق به تروریست‌ها اجازه فرصت طلبی داده است.

بارزانی: خطر داعش هنوز تمام نشده است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، رئیس منطقه کردستان عراق با صدور بیانیه‌ای درباره حمله داعش به یکی از واحدهای پیشمرگه  در منطقه «خانقین» استان دیالی (واقع در شرق عراق و مرز جمهوری اسلامی ایران) تاکید کرد که خطر داعش هنوز تمام نشده است.

در این بیانیه آمده است: حمله داعش به یکی از واحدهای پیشمرگه کردستان عراق در خانقین که پس از سلسه حملات تروریستی ماه‌های اخیر در اطراف «کرکوک» و «کرمیان» رخ داد، این واقعیت را ثابت می‌کند که داعش هنوز تمام نشده و همچنان تهدیدی برای امنیت و ثبات است و جنگ با دشمن بشریت همچنان ادامه دارد.

به گزارش وبگاه خبری بغداد الیوم، «نیچروان بارزانی» در این بیانیه به شهروندان منطقه کردستان عراق اطمینان خاطر داد که نیروهایش پیشمرگه و دیگر نیروهای مسلح در این منطقه در اوج آمادگی برای پاسخ و نابودی هر گونه حرکت تروریستی و حفاظت از ملت و خاک منطقه کردرستان در برابر هر خطری است.

رئیس منطقه کردستان عراق داعش را همچنان تهدیدی برای صلح و امنیت در منطقه کردستان عراق، کشور عراق و منطقه و دنیا خواند و گفت: ما مطمئنیم، این گروهک تروریستی در حالی ساماندهی صفوف خود و سوء استفاده از شرایط برای گسترش حملات تروریستی است. از همین رو ائتلاف ضد داعش هم می‌بایست با همان قدرت سابق خود عمل کند و به تروریست‌ها اجازه فرصت طلبی از اوضاع نامناسب در عراق و منطقه ندهد و تلاش‌ها برای پایان یافتن سریع اوضاع بحرانی در عراق و بازگرداندن مجدد ثبات به این کشور هم بایدجدی‌تر شود.

نیروهای کُرد عراقی پیشمرگه و عناصر تروریستی داعش چهارشنبه شب به شدت در شهرستان «خانقین» استان دیالی با یکدیگر درگیر شدند.

فرمانده سرویس آسایش نیروهای پیشمرگه و دو نفر از جانشینانش در این درگیری کشته و شماری دیگر زخمی شدند. نیروهای الحشد الشعبی  هم در روزهای گذشته تلاش داعش برای اشغال استان دیالی و مسیر موصل-بغداد را ناکام گذاشتند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول