اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

تصاویر | افشای نئونازی‌ها و مردان تنومند اوکراینی در اعتراضات هنگ کنگ

گروهی از «نئونازی‌»های اوکراین تحت عنوان گردشگر در اعتراضات ضددولتی «هنگ کنگ» مشارکت کرده‌اند.

تصاویر | افشای نئونازی‌ها و مردان تنومند اوکراینی در اعتراضات هنگ کنگ

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروهی از فعالان راست افراطی اوکراین برای بررسی اعتراضات خشن ضددولتی به «هنگ کنگ» سفر کردند و در حالیکه مدعی شده‌اند تنها برای یک سفر گردشگری به هنگ کنگ رفته‌اند و به هیچ عنوان نئونازی نیستند، حقایق خلاف این ادعاها را نشان می‌دهد.

بنا به گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، گروهی از مردان ورزیده اوکراینی با خالکوبی‌هایی بر روی بدن‌هایشان هفته گذشته در میان معترضان هنگ کنگ دیده شدند.

طبق این گزارش، این به اصطلاح گردشگران برای تماشای موانع خیابانی و همچنین اقدامات معترضان در آتش‌زدن اموال عمومی و تماشای درگیری میان معترضان و پلیس بسیار مشتاق بودند و سپس تجارب خود از خیابان های هنگ کنگ را در فضای مجازی به اشتراک گذاشتند و تصاویری از خود را با معترضان محلی و تصاویری از خشونت‌ها در خیابان‌های هنگ کنگ منتشر کردند.

طبق این گزارش، دستکم برخی از این گروههای، کارت خبرنگاری به همراه داشتند که از طریق آن آزادانه در خیابان‌های هنگ کنگ تردد می‌کردند که البته قانونی بودن این کارت‌های خبرنگاری نامشخص است.

راشاتودی ادامه داد که این افراد از اعضای گروه راست افراطی «گونور» بودند که به برگزاری کلاس‌های حرفه‌ای در خصوص اعتراضات و اغتشاشات خیابانی معروف هستند.   

این گروه خود را به عنوان یک گروه ورزشی-اجتماعی معرفی می‌کند که متشکل از هواداران فوتبال هستند اما اعضای این گروه در جنگ مدنی شرق اوکراین مشارکت داشته‌اند.

خالکوبی‌های روی بدن‌های این افراد آنطور که راشاتودی گزارش کرده‌ است، خود نمایانگر عقاید آنها  است زیرا نمادهای راست‌افراطی، نئونازی و برتری سفیدپوستان بر روی بدن‌هایشان حک شده است.

بر اساس این گزارش، این افراد به اصطلاح گردشگر، در اظهارنظراتی در مرکز هنگ کنگ آزاد (FHKC)، خود را بعنوان نمادهای «الحاد اسلاوی»  معرفی کرده‌اند که در واقع خود را «بعنوان پروژه اطلاع‌رسانی مستقل اوکراین» توصیف می‌کنند.

هنگ کنگ از شش ماه پیش درگیر اعتراضات خیابانی است؛ بحرانی که با اعتراض به قانون استرداد مجرمان به خاک اصلی چین آغاز شد. بر اساس آن هنگ‌کنگ می‌توانست برخی مجرمان را برای ادامه محاکمه یا اجرای مجازات، به سرزمین اصلی چین بفرستد. هرچند آن قانون اکنون به طور کلی کنار گذاشته شده، اما اعتراضات در این منطقه ادامه دارد و در هفته‌های اخیر رنگ آشوب و خرابکاری به خود گرفته است. برخی از معترضان نیز در تلاشند که هنگ‌کنگ را به‌طور کلی از چین جدا کنند، چیزی که وزیر خارجه چین در مورد آن هشدار داده است. (جزئیات بیشتر)

دولت چین بارها در خصوص هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی هنگ کنگ هشدار داده است و شواهد حکایت از تلاش‌های کشورهای غربی به ویژه آمریکا در دامن زدن به این ناآرامی‌ها دارد و اخیراً نیز دولت ترامپ، قانون حمایت از اعتراضات هنگ کنگ را مورد تأیید قرار داد.

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول