اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«واشنگتن» میزبان اجلاس کمیسیون مشارکت گسترده استراتژیک قزاقستان و آمریکا

اجلاس کمیته های سیاسی و اقتصادی قزاقستان و ایالات متحده در «واشنگتن» برگزار شد.

«واشنگتن» میزبان اجلاس کمیسیون مشارکت گسترده استراتژیک قزاقستان و آمریکا

به گزارش خبرنگار خبرگزرای فارس در دوشنبه، اجلاس کمیته‌های سیاسی و اقتصادی قزاقستان و ایالات متحده در «واشنگتن» برگزار شد.

سرپرستی این نشست بر عهده «ایرژان عاشق بایف» معاون وزیر امور خارجه قزاقستان و «الیس ولس» دستیار اول وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی در زمینه همکاری های سیاسی، اقتصادی و بشردوستانه را برعهده داشتند.

هدف اصلی این اجلاس بررسی وضعیت همکاری های دوجانبه در سال 2019 و تعیین چشم انداز مشارکت استراتژیک بود.

در دستور کار این جلسه طیف وسیعی از موضوعات از جمله همکاری در زمینه امنیت جهانی و منطقه ای، مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر، مسائل مربوط به بازگرداندن شهروندان قزاقستان از مناطق درگیری سوریه و عراق قرار داشت.

مسائل مربوط به امنیت سایبری، همکاری های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری، تقویت ارتباطات تجاری منطقه ای در آسیای مرکزی، تعامل در چارچوب سازمان‌های بین المللی، همکاری های بشردوستانه و حقوق بشر طی این اجلاس به طور جداگانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شرکت کنندگان این اجلاس بر تعمیق بیشتر مشارکت تجاری جهت تنوع بخشیدن به اقتصاد قزاقستان به طور خاص در زمینه های مانند تولیدات صنعتی، کشاورزی، بهداشتی و مالی تاکید کردند.

علاوه بر این طرفین ضمن بررسی مسائل مربوط به گسترش تجارت دوجانبه از جمله در چارچوب سیستم عمومی ترجیحات بر اهمیت تشدید فعالیت کمیسیون در زمینه همکاری های دوجانبه علمی و فنی تاکید کردند.

طی این اجلاس همچنین در مورد ایجاد همکاری در زمان آماده سازی نشست وزرای سازمان جهانی تجارت در قزاقستان و مسائل مربوط به ورود این کشور به  سازمان همکاری و توسعه اقتصادی توافق کردند.

در جریان اجلاس کمیته بشردوستانه راه های توسعه همکاری در زمینه آموزش و پرورش، فرهنگ، توسعه رسانه ها و حمایت از بخش غیر دولتی قزاقستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طرف آمریکایی تلاش های قزاقستان در زمینه های مذکور را مثبت ارزیابی کرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول