اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

طرح «بسیج همگانی نهالکاری» در کشور کلید خورد/ غرس 70 هزار اصله نهال در استان

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: در طرح «بسیج همگانی نهالکاری» در سطح کشورحدود 14 میلیون و در این استان نیز 70 هزار اصله نهال غرس می‌شود.

طرح «بسیج همگانی نهالکاری»  در کشور کلید خورد/ غرس 70 هزار اصله نهال در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی محمدی‌مقدم صبح امروز در آئین آغاز طرح «بسیج همگانی نهالکاری» در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این طرح همزمان با سراسر کشور از 14 آذرماه در استان آغاز و تا 15 اسفندماه در استان ادامه دارد، گفت: در آغاز این طرح حدود 14 میلیون اصله نهال در مساحتی بالغ بر 42 هزار هکتار از عرصه‌های ملی غرس و پیش‌بینی می‌شود تا پایان اجرای این طرح این عدد به 34 میلیون اصله نهال برسد.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز یکی از ملزومات توسعه در کشورهای پیشرفته در جهان بوده است، ادامه داد: در این استان نیز 70 هزار اصله نهال در طرح «بسیج همگانی نهالکاری» غرس می‌شود.

وی افزود: هدف اصلی اجرای این طرح توسعه فضای سبز، جلوگیری از فرسایش خاک، تولید آب و جلوگیری از افزایش آلودگی هوا  و... است، متأُسفانه سرانه فضای سبز در کشور ما زیر 25 درصد است که از نظر محیط‌زیستی ما در وضعیت بحرانی قرار داریم.

محمدی‌مقدم با تأکید بر اینکه مسؤولان کشور در سال‌های اخیر از موضوع حفظ خاک در کشور غفلت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خود فرمودند که حفظ خاک مهم‌تر از حفظ آب است.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه نرم جهانی فرسایش خاک 3  تا 5 تُن در هکتار است، توضیح داد: نرخ فرسایش خاک در چهارمحال و بختیاری 20 تُن در هکتار است و خاکی که در بارندگی‌ها از استان خارج می‌شود سرمایه ملی ما است.

وی تأکید کرد: اگر مدیریت جامع حوضه آبخیز به درستی انجام شود، قطعا شاهد کاهش خسارات ناشی از سیل، بارندگی و فرسایش خاک هستیم.

انتهای پیام/68026/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول