اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

رونمایی از طرح هر مسجد، یک حقوقدان در زنجان

طرح هر مسجد، یک حقوقدان در زنجان با حضور شورای معاونین، شورای قضایی، فرمانده انتظامی استان روسای بسیج حقوقدانان و مرکز وکلا و مردم رونمایی شد.

رونمایی از طرح هر مسجد، یک حقوقدان در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان زنجان،  حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی در آیین رونمایی از طرح هر مسجد یک حقوقدان در مسجد امام حسن مجتبی (ع) منطقه نجف‌آباد (بیسیم) اظهار کرد: هدف ما از حضور در مساجد دیدار چهره به چهره و شنیدن و تلاش در رفع مشکلات مردم است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه ما تحت هدایت‌ها و رهنمودهای گام دوم انقلاب هستیم، افزود: در دوره جدید ریاست قوه قضاییه تاکید بر تحول بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری شده است. 

وی ادامه داد: آنچه که مورد توجه در این محفل است و بخشی از سند تحولی را در بر می‌گیرد و از نگرانی جدی مردم می‌باشد، این است که وقتی یک واقعه حقوقی برای این مردم پیش می‌آید٬ انتظار دارند زود و خوب رسیدگی شود٬ هر چند این امر مقداری حل شده ولی برای حل کامل آن نیازمند همت مسؤولین و مشارکت مردم می‌باشیم. 

صادقی‌نیارکی  علت کندی رسیدگی و طولانی شدن فرایند رسیدگی‌ها را کثرت ورودی پرونده‌ها به دادگستری دانست و تصریح کرد: دستگاه قضا با این امکانات نمی‌تواند به پرونده‌ها زودتر رسیدگی کند که با بررسی‌های صورت گرفته بالا بودن تعداد پرونده‌ها٬ عدم اطلاع حقوقی همشهریان در خصوص مسائل حقوقی و قانونی خودشان است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اعلام اینکه در دوره جدید قوه قضاییه بر کنترل ورودی پرونده‌ها برنامه داریم٬ ادامه داد: بایستی در خصوص رفع مشکلات پرونده‌ها به سراغ خود مردم برویم تا هم آگاه‌سازی مردم از مسائل حقوقی و مسؤولیت‌های شهروندی افزایش یابد و هم ارتقای فرهنگ قانون‌گرایی٬ تا از ورود پرونده‌های این چنینی جلوگیری شود.

وی خاطر نشان کرد: ارتقای فرهنگ قانون‌گرایی از خروجی‌های این طرح است و در راستای اجرای این طرح مردم با قوانین بیشتر آشنا می‌شوند و مسائل حقوقی خود را بدون تشکیل پرونده در دادگستری و در اسرع وقت رفع می‌کنند.

صادقی‌نیارکی با تاکید بر اینکه مشعل فروزان انقلاب از مسجد و با حضور مردم شکل گرفته است و مساجد بهترین و مقدس‌ترین مکان برای برگزاری چنین جلسات و قضاوت‌های عادلانه و آگاه‌سازی اقشار مردم است، ادامه داد: ما هم باید در حل برخی از مشکلات از مردم کمک بگیریم و در سیره ائمه معصومین هم همین روال بوده و مردم هم در بسیاری از موارد بهترین راهنما و یاری‌دهنده هستند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان افزود: یکی از کارکردهای مهم طرح هر مسجد یک حقوقدان این است که می‌تواند به ارتقای فرهنگ قانون‌گرایی و فرهنگ صلح و سازش بین مردم کمک کند و این طرح اقدامی برای تحقق این امر است.

مقام عالی دستگاه قضا در استان زنجان ادامه داد: از امام حسن (ع) روایت است که کسی که طواف خانه خدا را به جا می‌آورد 6 هزار گناه از او پاک می‌شود و6 هزار حسنه و ثواب برای او نوشته می‌شود و فرموده‌اند برای شخصی که در رفع مشکل و حاجت مومنی تلاش کند همین ثواب نوشته می‌شود.

لازم به ذکر است، در این مراسم شورای معاونین، شورای قضایی، فرمانده انتظامی استان روسای بسیج حقوقدانان و مرکز وکلا و مردم شریف حضور داشتند که در ادامه دیدار عمومی رئیس کل دادگستری استان زنجان برای بررسی مشکلات حقوقی و قضایی مردم  با استقبال پرشور مراجعین برگزار شد.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول