اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

آسمان کرمانشاه روز جمعه بارانی می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: بارش از اواخر روز جمعه تا اواخر وقت شنبه نمود بیشتری داشته گاهی با وزش باد نسبتا شدید و رعدوبرق همراه خواهد بود.

آسمان کرمانشاه روز جمعه بارانی می‌شود

محمد خسروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص چشم‌انداز وضعیت جوی استان، اظهار داشت: براساس نقشه‌های هواشناسی، طی امروز، تشکیل مه صبحگاهی در حواشی رودخانه‌ها و مناطق سردسیر و همچنین در پاره‌ای نقاط رگبار موقت و خفیف باران، مهمترین پدیده‌های جوی در سطح استان خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از ورود سامانه بارشی به استان خبر داد و گفت: از روز جمعه تا روز یکشنبه، با گذر سامانه بارشی از جو منطقه، شاهد بارش باران و برف در سطح استان خواهیم بود.

وی شدت بارش‌های این سامانه را برای بعد از ظهر روز جمعه پیش‌بینی کرد و افزود: بارش از اواخر روز جمعه تا اواخر وقت شنبه نمود بیشتری داشته گاهی با وزش باد نسبتا شدید و رعدوبرق همراه خواهد بود.

به گفته خسروی، بارش علاوه بر ارتفاعات، گردنه‌ها و نواحی سردسیر، بتدریج در برخی از نواحی معتدل نیز به شکل برف مشاهده خواهد شد.

آبگرفتگی معابر عمومی، ایجاد رواناب و لغزندگی جاده‌های کوهستانی و اخلال در تردد، از اثرات این سامانه است که این مسؤول به آن اشاره کرد.

وی ادامه داد: با عبور این سامانه از روز دوشنبه تا پایان هفته دمای هوا شبانه کاهش محسوسی خواهد داشت.

خسروی با بیان اینکه افراد از سفرهای غیرضرور در این ایام خودداری کنند توصیه کرد، رانندگان ضمن رعایت فاصله طولی مناسب با وسیله نقلیه جلویی، وسایل ایمنی و تجهیزات زمستانی همچون زنجیرچرخ ، سوخت کافی و مواد خوراکی را به همراه داشته باشند و از تردد و توقف در حاشیه رودخانه پرهیز کنند و اقدامات لازم برای محصولات کشاورزی کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها صورت گیرد.

وی از مسؤولان ذی‌صلاح خواست، سایر اقدامات پیشگیرانه و تمهیدات لازم را اتخاذ کرده و نسبت به پاکسازی کانال‌ها، آبگذرها، رواناب‌ها، راه‌های خروجی آب ساختمان‌ها و دهانه پل‌ها اقدام کنند.

انتهای  پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول