اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

معرفی ۳۰ واحد آلاینده در همدان

معاون مدیرکل محیط زیست همدان با بیان اینکه امسال ۳۰ واحد به عنوان واحد آلاینده معرفی شده است گفت: ۱۸ واحد در خصوص پسماند و فاضلاب و ۱۲ واحد به عنوان واحد آلودگی هوا معرفی شدند.

معرفی ۳۰ واحد آلاینده در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس  از همدان، عادل عربی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در حوزه مدیریت پسماندهای عفونی مطب‌های خصوصی استان اظهار کرد: در حال حاضر تمام پسماندهای مراکز درمانی دولتی استان مدیریت می‌شوند.

وی گفت: در مورد پسماندهای خصوصی نیز شرکت مربوطه توسط کارگروه پسماند استان معرفی و کار خود را  آغاز کرد که جز ملایر توانستیم مدیریت خوبی داشته باشیم.

معاون مدیرکل محیط زیست همدان اضافه کرد: اخیرا موضوع  ملایر در کارگروه پسماند استان مطرح شد و قرار است نظام پزشکی این شهرستان ورود کند و کار انجام شود.

وی با بیان اینکه معتقدیم پسماندهای عفونی مدیریت شود و اینکه چه شرکتی باشد مهم نیست افزود: مدیریت و بی‌خطرسازی پسماندهای مراکز خصوصی ملایر نیز در حال حاضر انجام می‌شود.

عربی با اشاره به اینکه هوای همدان طی آذرماه چهار روز در وضعیت هشدار بوده که آذرماه سال گذشته نیز همین شرایط را داشتیم گفت: سال گذشته استان ۵۱ روز وضعیت هشدار داشت و امسال تاکنون ۲۱ روز بوده است.

وی با اشاره به شناسایی واحدهای آلاینده در استان خاطرنشان کرد: امسال۳۰ واحد به عنوان واحد آلاینده معرفی شده که ۱۸ واحد در خصوص پسماند و فاضلاب و ۱۲ واحد به عنوان واحد آلودگی هوا معرفی شده‌اند.

معاون مدیرکل محیط زیست همدان با بیان اینکه سال گذشته ۴۷ واحد آلاینده معرفی شدند افزود: در چند روز آینده واحدهای آلاینده سه ماهه نیز معرفی خواهند شد.

وی در پاسخ به اینکه چرا همچنان جانمایی دفع پسماند مطرح است؟ گفت: ما در منطقه جنوب استان، زمین معرفی کرده‌ایم، اخذ زمین، مجوزها، انجام مطالعات و ارائه طرح جامع زمان‌بر است.

عربی با اشاره به اینکه اخیرا گزارش ارزیابی به اتمام رسیده است افزود: در ناحیه شمال و مرکز استان مشکل محل نداشتیم و در حال حاضر قریب به ۲۰ شهر و روستا پسماند خود را به آنجا منتقل می‌کنند.

وی تصریح کرد: قبول دارم این طرح مدت زیادی به طول انجامیده اما تنها مطالعه نیاز به یک سال زمان دارد و اینطور نبوده که رو به جلو حرکت نکنیم.

معاون مدیرکل محیط زیست همدان با بیان اینکه در خصوص دفع پسماند سفال لالجین دو اتفاق بسیار خوب رخ داده است گفت: پسماندهای سفال شهرک صنعتی به محل مجاز منتقل شده و دیگر به رودخانه منتقل نمی‌شود.

وی اظهار کرد: پسماندهای کارگاه‌های سفال داخل شهر نیز تا جایی که امکان دارد به کمک شهرداری به محل پسماندهای شهرک سفال منتقل می‌شود.

عربی با تاکید به اینکه پسماندهای گچی توسط سرمایه‌گذار در حال مدیریت است و بازیافت می‌شود افزود: برای بازیافت به کارخانه سیمان هگمتانه منتقل می‌شود البته مشکلاتی برای نحوه جمع‌آوری وجود دارد اما فرد مجری به دنبال راه‌اندازی واحد بازیافتی در منطقه است تا پسماندهای گچی داخل شهر و شهرک صنعتی را بازیافت کند.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز با اشاره به اینکه در مجموع ۶ منطقه حفاظت شده در استان طرح‌های مدیریتی دو منطقه لشکردر و خانگرمز آماده شده است اظهار کرد: امسال کارهای طرح مدیریتی منطقه حفاظت شده خانگرمز را آغاز خواهیم داد و منطقه لشکردر نیز برای سال بعد انجام می‌شود.

صفی‌خانی با بیان طرح مدیریتی منطقه نشر و ملوسان نیز عید امسال قطعی می‌شود گفت: قرارداد آغاز مطالعات یکی از مناطق نیز امسال منعقد خواهد شد.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول