اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

احضار مسئول سفارتخانه آمریکا به وزارت خارجه چین

وزارت خارجه چین یکی از مسئولان ارشد سفارتخانه آمریکا را برای اعتراض به دخالت مجلس نمایندگان در امور داخلی این کشور، احضار کرد.

احضار مسئول سفارتخانه آمریکا به وزارت خارجه چین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع محلی از احضار یکی از مسئولان ارشد سفارتخانه آمریکا در پکن، به وزارت خارجه چین خبر می‌دهند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» وزارت خارجه چین امروز (چهارشنبه) یکی از مقامات ارشد سفارتخانه آمریکا را برای اعتراض به تصویب طرحی درباره منطقه «سین‌کیانگ» در مجلس نمایندگان ایالات متحده، احضار کرد.

بر این اساس، «له یوچِنگ» معاون وزیر خارجه چین با احضار این مقام آمریکایی، اعتراض شدید پکن به دخالت مجلس نمایندگان در امور داخلی خود را اعلام کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا بامداد امروز (چهارشنبه) طرحی را درخصوص برخی اختلافات مذهبی-فرقه‌ای در کشور چین تصویب کرد و از کاخ سفید خواست تا فشارها به دولت چین را به دلیل برخی اقدامات در استان سین‌کیانگ افزایش دهند. (جزئیات بیشتر)

این طرح در مرحله بعد باید در مجلس سنای آمریکا نیز مورد تصویب قرار بگیرد و سپس برای اجرایی و تبدیل شدن به قانون، توسط ترامپ امضا شود.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین صبح امروز با صدور بیانیه‌ای ضمن اشاره به اینکه مسائل استان سین‌کیانگ جزو امور داخلی این کشور است، به آمریکا هشدار داد این اشتباه خود را اصلاح کرده و مانع تبدیل شدن آن به قانون شود.

پکن همچنین تاکید کرد که با توجه به تحولات آتی این دخالت‌ها، واکنش مناسب به واشنگتن را اتخاذ خواهد کرد.

پیش از این نیز دولت چین گفته بود که پکن قصد دارد دیده‌بان حقوق بشر را به دلیل دخالت در امور داخلی خود و همچنین نقش آن در حمایت از آشوب‌ها در هنگ‌کنگ تحریم کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول