اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سهم روستائیان از سبد اشتغال کشور 25 درصد است

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: سهم اشتغال روستائیان از سبد اشتغال کشور در گذشته 5 درصد بود که این سهم تا پایان سال گذشته به 25 درصد افزایش پیدا کرده است.

سهم روستائیان از سبد اشتغال کشور 25 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد امید ظهر امروز در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: نسبت به کردستان با توجه به ظرفیت‌هایی که این استان دارد علاقه زیادی دارم و همواره سعی کرده‌ام تا جایی که در توان داریم با مساعدت موتور استان را رو به جلو ببریم.

وی گفت: کردستان الان از شرایط بسیار خوبی نسبت به گذشته برخودار است و در کنار این ظرفیت‌ها یک فرصت خوبی برای استان فراهم است و آن هم جدیت مدیریت ارشد استان است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور یکدلی و صمیمیت و جدیت در پیگیری در مسائل استان را زمینه‌ساز توسعه در کردستان عنوان کرد و افزود: تمام توان خود را برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در بخش زیرساختی و غیره بکار بگیریم.

وی تصریح کرد: اوایل انقلاب جمعیت روستایی و شهری کشور عکس امروز بوده اما متاسفانه امروزه جمعیت روستایی کشور رو به کاهش است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: 26 درصد از جمعیت کشور در روستاها و 74 درصد در روستاها سکونت دارند.

وی خاطرنشان کرد: 65 درصد جمعیت روستایی اوایل انقلاب 21 میلیون نفر بود که اکنون هم همان 21 میلیون نفر است.

امید اضافه کرد: از اول انقلاب به روستاها توجه شده و کارهای خوبی انجام گرفته است و این دولت هم برخی زیرساخت‌های مهم را مانند آب و گاز روستایی بسیار ویژه دیده است.

وی با بیان اینکه در خصوص بهره‌مندی از گاز طبیعی، اینترنت، مخابرات و غیره بالای 90 درصد است، گفت: به سمت شرایطی می‌رویم که اشتغال را به عنوان محور توسعه روستاها ببینیم.

وی تصریح کرد: روستاهایی دارای تولید و اشتغال مورد توجه قرار گیرند چرا که اگر تمام زیرساخت‌های توسعه‌ای در روستا وجود داشته باشد اما کار و اشتغال نباشد ماندگاری اتفاق نخواهد افتاد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اضافه کرد: سهم اشتغال روستائیان از سبد اشتغال کشور در گذشته 5 درصد بود که این سهم تا پایان سال گذشته به 25 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی اذعان کرد: کاهش نرخ بیکاری روستائیان و مهاجرت معکوس هم طی سال‌های اخیر در سطح وسیعی اتفاق افتاده است.

به گفته امید، تاثیرات خوب طرح اشتغال روستایی موجب شده که مصوبه‌ای به مجلس فرستاده شود که این طرح استمرار داشته باشد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در ادامه عنوان کرد: اگر دو سه طرح دارای ماهیت ملی از کردستان به ما معرفی شود از این محل به توسعه اشتغال کردستان کمک می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کردستان در عرصه دامپروری که یکی از استان‌های موفق است، 100 میلیارد تومان برای رونق این بخش کمک خواهیم کرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: مسوولان نظام به استان کردستان همواره نگاه ویژه‌ای داشته‌اند لذا باید به نوعی عمل کنیم که کردستان در شاخص راه روستایی به میانگین کشوری برسد.

وی عنوان کرد: محورهای توسعه در حوزه‌های مختلف راه‌های روستایی است که قطعا به این موضوع کمک خواهیم کرد.

امید افزود: استان کردستان در طرح توسعه اشتغال روستایی به ویژه در نظر کیفی ممتاز بوده که می‌تواند به الگوی کشوری تبدیل شود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول