اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس وجود طرح آتش‌بس طولانی مدت در غزه را تکذیب کرد

یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس اعلام کرد، برخی خبرها درباره اینکه طرحی برای آتش‌بس طولانی مدت میان گروه‌های فلسطینی در غزه و رژیم صهیونیستی ارائه شده، صحت ندارد.

حماس وجود طرح آتش‌بس طولانی مدت در غزه را تکذیب کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های صهیونیستی از هفته قبل تا کنون در گزارش‌هایی مدعی شدند، مذاکرات غیرمستقیم میان جنبش فلسطینی حماس و رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس طولانی‌مدت در غزه پیشرفت داشته است.

«خلیل الحیه» عضو ارشد حماس در گفت‌وگویی با شبکه «فلسطین الیوم» که وب‌سایت رسمی حماس آن را منتشر کرد، این موضوع را تکذیب کرد.

الحیه گفت: اینکه طرحی به جنبش حماس برای آتش‌بس طولانی مدت ارائه شده، یا اینکه با میانجی‌ها درباره آن صحبت شده یا در محافل داخلی حماس مطرح شده، صحت ندارد.

وی ادامه داد، دیدارهایی در قاهره میان حماس و طرف مصری برگزار شده و در آن درباره چالش‌های پیش روی مسأله فلسطین صحبت شده است.

الحیه تأکید کرد، تا زمانی که رژیم صهیونیستی به تعهدات خود در توافق‌های پیشین، آتش‌بس و رفع محاصره غزه پایبند نیست، فرد عاقل به سمت آتش‌بس طولانی مدت نمی‌رود.

وی سپس گفت، سفر «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس به مصر با دعوت این کشور صورت گرفته همانطور که دعوتی همزمان برای سفر «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فرستاده شده است؛

الحیه تصریح کرد، با برادران مصری درباره ادامه توافق‌های آتش‌بس با رژیم صهیونیستی بحث و تبادل‌نظر می‌شود و حماس درخواست ایجاد گذرگاهی آبی کرده است زیرا عاقلانه نیست که بیش از دو میلیون فلسطینی همچنان در زندانی بزرگ به نام غزه باقی بمانند.

وی تأکید کرد، هیچ مذاکره سیاسی با رژیم اشغالگر وجود ندارد بلکه توافق‌هایی درباره شکست محاصره غزه آنهم از موضع قدرت و نه ضعف در جریان است.

مصر، سازمان ملل و قطر چندین ماه است که رایزنی‌هایی برای رسیدن به آتش‌بس میان گروه‌های فلسطینی در غزه و رژیم صهیونیستی را رهبری می‌کنند تا در مقابل توقف راهپیمایی‌های بازگشت در مرز غزه، محاصره این منطقه کاهش یابد.

هیأت‌های جهاد اسلامی و حماس هفته جاری وارد مصر شدند و دیروز نشستی مهم و طولانی مدت داشتند که در آن درباره آخرین مسایل فلسطین صحبت شد. 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول