اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

119 نفر برای حضور در انتخابات ثبت نام کردند/ کارمندان دولت پیشتاز ثبت نامی‌ها

مدیرکل سیاسی و انتخاباتی استانداری کرمانشاه از افزایش ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

119 نفر برای حضور در انتخابات ثبت نام کردند/ کارمندان دولت پیشتاز ثبت نامی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از 10 لغایت 16 آذرماه در شش حوزه صورت می‌توانند با در دست داشتن مدارک اعلام شده برای تکمیل ثبت نام به دفاتر فرمانداری‌ها مراجعه نمایند.

داوطلبان انتخابات در استان کرمانشاه برای ثبت‌نام باید به 6 حوزه انتخابی اصلی (فرمانداری‌های کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، قصرشیرین، کنگاور، پاوه و سنقروکلیایی) مراجعه کنند و داوطلبان خارج از استان هم می‌توانند برای نام‌نویسی به وزارت کشور و همچنین داوطلبان خارج از کشود نیر در سفارت‌ها و کنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران ثبت‌نام کنند.

امروز وضعیت ثبت نام‌ها گرمتر از روزهای قبل بود و برخی از چهره‌های نامی استان برای ثبت نام به حوزه‌های انتخاباتی مراجعه کردند. با این وجود مجموعاً تا عصر روز دوشنبه 11 مهرماه 119 نفر توانستند ثبت نام خود را تکمیل کنند.

بهرام سلیمانی، مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری در گفت‌وگو با فارس، در خصوص جزییات ثبت نامی‌های روز سوم داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی،گفت: امروز 48 نفر در شش حوزه انتخابیه ثبت نام کردند و با توجه به ثبت نام 71 نفر در روز گذشته، مجموعاً 119 نفر توانستند ثبت نام خود را تکمیل کنند. 

وی افزود: مجموعاً در حوزه پاوه و جوانرود و روانسر و ثلاث 13 نفر، کنگاور و هرسین و صحنه 7 نفر، کرمانشاه 71 نفر، اسلام آباد غرب و دالاهو 10 نفر، قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب 10 نفر، سنقر 8 نفر بوده‌اند. 

سلیمانی ادامه داد: از لحاظ تفکیک جنسیتی مجموعاً 105 نفر آقا و 14 نفر خانم بوده‌اند. از این تعداد 10 نفر کارشناسی، 90 نفر کارشناسی ارشد، 16 نفر دکتری و سه نفر دارای تحصیلات حوزوی بوده است.

وی افزود: بیشترین گروه شغلی حاضر برای داوطلبی انتخابات مجلس کارمندان دولت هستند، 32 نفر ایثارگر، 6 نفر سابقه نمایندگی مجلس دارند و 29 نفر هم قبلاً در انتخابات مجلس شرکت کرده‌اند.

سلیمانی در خصوص تمدید احتمالی زمان ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس، گفت: فعلا برنامه‌ای برای افزایش ساعت ثبت نام نداریم، در خصوص تاریخ ثبت نام هم باید عرض کنم که بنابر اعلام وزارت کشور، ثبت نام انتخابات روز 16 آذرماه به اتمام خواهد و هیچ برنامه‌ و تصمیم برای تمدید روز آن وجود ندارد.

جدول ثبت‌نامی‌های نهایی استان کرمانشاه تا تاریخ 12 آذرماه 98:

ردیف شهرستان آمار ثبت نامی‌های نهایی
1 کرمانشاه 71
2 اسلام آباد غرب 10
3 پاوه 13
4 سنقر 8
5 قصرشیرین 10
6 کنگاور 7


*تنور انتخابات گرمتر از قبل شده است

صبح امروز «حجت الله دمیاد» استاندار اسبق استان برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور در سالن وزارت کشور، ثبت نام خود را تکمیل کرد.

دمیاد، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی وزارت کشور در خصوص حضورش در انتخابات، گفت: باید تلاش کنیم فاصله بین مردم و مسئولان کم شود.

استاندار سابق کرمانشاه، در خصوص شفافیت مالی داوطلبان نیز گفت: شفافیت مطالبه حقی است که موجب می‌شود افرادی که از رانت استفاده و پول‌ها کثیف به انتخابات تزریق می‌کنند شناسایی شوند.

همچنین «رضا موزونی» گوینده و مجری شبکه زاگرس که از مدت‌ها قبل زمزمه حضورش در انتخابات شنیده می‌شد با حضور در فرمانداری کرمانشاه مراحل ثبت نام را طی کرد و به صورت رسمی وارد گود انتخابات شد.

موزونی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فرمانداری کرمانشاه، گفت: کرمانشاه به حق خودش نرسیده و مظلوم واقع شده است و ما باید بتوانیم با همکاری خود بخشی از مظلومیت استان را برطرف کنیم.

وی افزود: همگرایی نمایندگان مجلس با استانداری و عوامل اجرایی و همچنین دلسوزی و زیستن با مردم از مهمترین مسائلی است که می‌تواند در رفع مشکلات موثر باشد.

جاسم جاسمی، نماینده فعلی مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی هم ترجیح داد، همانند فتح الله حسینی و حجت الله دمیاد در ستاد انتخابات وزارت کشور ثبت نام کند.

انتهای پیام/ح

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول